اجساد دو خلبان جنگنده F۱۵ ژاپنی در دریای ژاپن پیدا شد

اجساد دو خلبان جنگنده F۱۵ ژاپنی در دریای ژاپن پیدا شد
دوشنبه 25 بهمن 1400 - 17:27

نیروی دفاعی هوایی ژاپن اعلام کرد که اجساد ۲ خلبان جنگنده F۱۵ ژاپنی که اواخر ژانویه در دریای ژاپن سقوط کرده بود، در دریای ژاپن پیدا شد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری «کیودو» ژاپن، نیروی دفاع هوایی ژاپن (ASDF) اولین جسد خلبانان جنگنده F۱۵ را روز جمعه گذشته و دومین جسد را دیروز (یکشنبه) در آب های نزدیک محل سقوط هواپیما در ۵ کیلومتری غرب به شمال غربی پایگاه هوایی «کوماتسو» واقع در استان «ایشی کاوا» در مرکز ژاپن پیدا کرد.

براساس گزارش نیروی هوایی، این دو جسد کشف شده متعلق خلبانان این جنگنده به نام های «کوجی تاناکا» ۵۲ ساله و «ری یوسی یوئتا» ۳۳ ساله هستند.

پس از پیدا شدن اجساد این دو خلبان توسط غواصان نیروی دریایی ژاپن، شناورهای نیروی دریایی آنها را جداگانه به پایگاه منتقل کردند.

نیروی دریایی و نیروی هوایی ژاپن به همراه واحد محلی گشت ساحلی این کشور عملیات امداد و نجات را در اطراف پایگاه محل سقوط این جنگنده در تاریخ ۳۱ ژانویه آغاز کردند.

جنگنده مذکور در همان تاریخ بالافاصله پس از بلند شدن در حوالی ساعت ۵:۳۰ عصر به وقت محلی در حالی که به همراه ۳ جنگنده دیگر برای آموزش به پرواز درآمده بودند، سقوط کرده بود.

براساس این گزارش خلبانان متعلق به گروه آموزشی تاکتیکی جنگنده های پایگاه هوایی بودند و کوجی تاناکا فرمانده ارشد این گروه بود. این دو خلبان به عنوان خلبانان زبده و بامهارت در عملیات این گروه شناخته شده بودند تا به واحدهای جنگنده های دیگر آموزش دهند.

به گزارش ایرنا، نیروی دفاع هوایی ژاپن دارای ناوگانی متشکل از ۲۰۰ فروند جت جنگنده F-۱۵J و F-۱۵DJ است که در داخل این کشور و توسط شرکت میتسوبیشی تحت لیسانس سازنده اصلی این جت جنگنده، یعنی شرکت آمریکایی هوافضای «مک دانل داگلاس» (که در سال ۱۹۹۷ با شرکت «بوئینگ» ادغام شد) تولید شده اند.

جنگنده های یاد شده عمدتاً برای محافظت از حریم هوایی کشور در برابر متجاوزان و همچنین در تمرینات نظامی مختلف و تمرینات مشترک با متحدان توکیو استفاده می شوند.

پربیننده ترین خبرها