برگزاری جشن سالگرد انقلاب بحرین در بیروت

برگزاری جشن سالگرد انقلاب بحرین در بیروت
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 17:47

جمعیت الوفاق بحرین به مناسبت یازدهمین سالگرد جنبش مردمی بحرین با حضور جمعی از گروه‌های سیاسی و حزبی لبنان و فلسطین و بخشی از علما و فعالان مدنی، جشنی در بیروت برگزار کرده و شرکت کنندگان بر حمایت از انقلاب مسالمت آمیز بحرین علیه رژیم حاکم در منامه تاکید کردند.

العالم - بحرين

جمعیت الوفاق بحرین به مناسبت یازدهمین سالگرد انقلاب صلح‌آمیز بحرین، مراسمی با حضور چهره‌های بحرینی و جمعیت زیادی از شخصیت‌های سیاسی و حزبی لبنان و ‌فلسطین در بیروت با شعار "متحد در راه حق" برگزار کرد و نقض حقوق بشر در برابر جامعه بین‌المللی و سرکوب شهروندان بی‌دفاع توسط مقامات منامه را رسوایی دوران توصیف کرد.

«محمود القماطی» عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان گفت: لبنان میدان مقاومت، میدان آزادی، میدان بیان، میدان پیروزی در برابر دشمن است و از این رو ما بدون هیچ خجالتی درکنار بحرین و مردم بحرین هستیم.

شیخ حسین الدیهی، معاون رئیس جمعیت ملی اسلامی الوفاق به شبکه العالم گفت: تأکید می کنیم مردم بزرگی که چهاردهم فوریه 2011 بیرون آمدند، همچنان با نهایت مسالمت امیزی و عزم و اراده محکم بر موضع خود برای رسیدن به خواسته های خود، اصرار دارند.

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت نیز گفت: مسئله یکی است، مسئله رهایی، مسئله بندگی خدا، سجده برای خداست .

شرکت کنندگان؛ سکوت محافل بین المللی در قبال جنایات رژیم بحرین را بیانگر استانداردهای دوگانه، به ویژه اظهارات غربی ها در مورد دموکراسی ادعایی دانستند.

شیخ غازی حلیلی، رئیس هیئت امنای جامعه علمای مسلمان لبنان نیز گفت: اقدام مردم بحرین تأکیدی بر حق آنها برای زندگی شرافتمندانه و تأیید نقش آنها در اداره امور کشورشان است.

مردم بحرین چهاردهم فوریه سال 2011 در یک حرکت مسالمت‌آمیز در اعتراض به سیاست رژیم آل خلیفه و برای رسیدن به دموکراسی، برابری، اصلاحات و حکومت قانونی از منازل خود بیرون آمدند. میدان لؤلؤ کانون جنبش بود و تمام روستاها و مناطق بحرین مملو از تظاهرات کنندگان بود و رژیم نیز با کشتن، دستگیری، تبعید و سلب تابعیت ده ها تن از مخالفان با انان مقابله کرد و دادگاه های رژیم عادی ساز با اشغالگران صهیونیستی بسیاری از چهره‌های مخالف را ، بدون توجیه قانونی با حمایت مستقیم سعودی‌ها، و سرپوش غربی هاو آمریکایی براقدامات رژیم آل خلیفه، زندانی کرد.

یازده سال است که جنبش بحرینی ها در یک حرکت مسالمت آمیز در برابر بدترین نوع بی عدالتی، دستگیری و تبعید هرگز متوقف نشده در حالی که جامعه جهانی با در برابر همه جنایات رژیم در حق مردم بحرین روزه سکوت گرفته است..

پربیننده ترین خبرها