اولیانوف: با اسرائیل درباره برجام اختلاف نظر داریم

اولیانوف: با اسرائیل درباره برجام اختلاف نظر داریم
سه شنبه 26 بهمن 1400 - 22:29

مذاکره کننده ارشد روسیه با اشاره به اینکه دیدار روز سه‌شنبه او با هیات رژیم صهیونیستی، ارتباطی با مذاکرات وین نداشت افزود: ما از مواضع یکدیگر آگاه هستیم و به این واقعیت احترام می گذاریم که در مورد برجام اختلاف نظر داریم. به همین خاطر چیزی برای بحث وجود ندارد.

العالم - اروپا

میخائیل اولیانوف که مقابل هتل کوبورگ صحبت می‌کرد افزود که در جلسه امروز «ما درباره مسائل مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی و کنفرانس خاورمیانه‌ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی گفت‌وگو کردیم. کنفرانسی که تمام دولت‌های منطقه بغیر از اسرائیل شرکت می‌کنند.»

پیشتر نشریه اکسیوس مدعی شده بود که هیات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با نمایندگان تمام هیات‌های مذاکره کننده در وین به غیر از ایران درباره روند مذاکرات دیدار و گفت‌وگو کرده است.

اولیانوف درباره آخرین ارزیابی‌اش از روند مذاکرات لغو تحریم‌ها هم گفت: ما در مراحل پایانی گفت‌وگو ها قرار داریم اما به زمان بیشتری نیاز داریم - نه خیلی طولانی - تا کارها را تکمیل کنیم. اگر از من می‌پرسید من خوش‌بین هستم. وی تکرار کرد که به اعتقاد او امکان حصول توافق نهایی تا پایان ماه فوریه وجود دارد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ۶ دی ماه در وین آغاز شده و تاکنون بخشی زیادی از متون توافق نهایی نگارش شده است. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد کشورمان دقایقی پیش برای ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک وارد هتل کوبورگ شد. وی ساعاتی پیش با رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد. در این دیدار دو طرف درباره همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در مجموع، جلسات برگزارشده پس از بازگشت هیأت‌ها به وین در فضایی رو به جلو و سازنده برگزار شده و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است.

با توجه به تکرار مداوم ضرب‌الأجل‌ها و تاریخ‌های مختلف برای پایان مذاکرات از سوی رسانه‌های غربی، باید گفت که رسیدن به خط پایان و دستیابی به تفاهم در وین تنها نیازمند اتخاذ تصمیمات لازم از سوی طرف‌های غربی به ویژه در حوزه رفع تحریم‌هاست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها