روسیه خواستار عذرخواهی انگلیس به خاطر دروغ پردازی در ماجرای اوکراین شد

روسیه خواستار عذرخواهی انگلیس به خاطر دروغ پردازی در ماجرای اوکراین شد
پنج‌شنبه 28 بهمن 1400 - 11:07

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از وزیر خارجه انگلیس خواستار عذرخواهی بخاطر دروغ پردازی درباره «تهاجم روسیه به اوکراین» شد.

العالم - اروپا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس باید بخاطر اظهارات خود علیه روسیه معذرت خواهی کند.

وی افزود: وزیر خارجه انگلیس بخاطر دروغ پردازی، در برابر ملت های روسیه، اوکراین و انگلیس و در برابر رسانه هایی که اظهارات وی را صحیح تلقی کردند، باید عذرخواهی کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، حالت عصبی حاکم بر رسانه های انگلیسی امکان انحراف افکار عمومی از خودداری دولت اوکراین از اجرای توافقنامه مینسک و توجیه اقدامات آن برای استفاده از زور در منطقه دونباس را فراهم می کند.

زاخارووا همچنین با اشاره به اینکه مقامهای انگلیسی بارها مدعی شده اند که روسیه قصد حمله به اوکراین دارد، افزود: ما بارها گفته ایم که قصد تهاجم به هیچ کشوری را نداریم.

وی افزود: اما انگلیس باید توضیح دهد؛ زیرا اهداف آنها معلوم نیست. لندن باید ثابت کند که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه خاطرنشان کرد که ناو انگلیس دفندر در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ بطور غیرقانونی وارد آبهای سرزمینی روسیه در دریای سیاه شد.

زاخارووا گفت: ما چنین تصور می کنیم که انگلیس می خواهد به روسیه حمله کند و ورود ناو انگلیسی به آبهای سرزمینی روسیه، یک تمرین بود.

دیپلمات ارشد روس در ادامه سخنانش به جو بایدن رئیس جمهوری امریکا توصیه کرد که بخاطر دروغ از آب درآمدن ادعای تهاجم روسیه به اوکراین، مشاوران سیاسی خود را برکنار کند.

به گزارش ایرنا، مسکو بارها اعلام کرده است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و درصدد دریافت تضمین‌های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها