الحلبوسی: عراق در آستانه تغییر اساسی است

الحلبوسی: عراق در آستانه تغییر اساسی است
پنج‌شنبه 28 بهمن 1400 - 20:01

محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت که کشورش مرحله حساس و مهمی را پشت سر گذاشته و در آستانه یک تغییر تعیین‌کننده و اساسی است.

العالم - عراق

الحلبوسی که امروز (پنجشنبه) در سی و دومین نشست اتحادیه پارلمان عربی در قاهره سخن می گفت، اظهار کرد که اکنون چالش های متفاوت و بسیاری وجود دارد که نیازمند راهکارهای متفاوت، فوق العاده، موثر و اساسی است.

وی تاکید کرد که عراق پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر، دوران حساس و مهمی را پشت سر گذاشته و اقدام های قانونی برای انتخاب رئیس جمهور و سپس تشکیل دولت جدید را آغاز کرده است.
رئیس مجلس نمایندگان عراق ادامه داد که دولت جدید در عراق برای اجرای برنامه اصلاحات خود که انتخابات برای آن برگزار شد؛ آن هم پس از مطالبات مردمی مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل دولتی قوی و مقتدر که بتواند پاسخگوی خواست مردم برای زندگی آزاد و حل مشکلات اقتصادی و تقویت توان امنیتی برای از بین بردن بقایای هسته های تروریستی باشد، تلاش می کند.

الحلبوسی بیان کرد که کشورش وارد نبرد سرنوشت سازی شد و توانست با پیروزی تاریخی دولت خرافات داعش را سرنگون و آزادسازی سرزمین خود را محقق کند.

وی گفت که عراق در آستانه یک تغییر تعیین کننده و اساسی در تقویت ساخت نهادهای دولت، حمایت از روند فرآیند سیاسی، انتقال مسالمت آمیز قدرت و پیش رفتن به سمت یک جریان متحد برای اجرای پروژه اصلاحات به عنوان خواست اکثریت ملی است.
الحلبوسی ادامه داد که هدف از اصلاحات تحقق حاکمیت ملی و تثبیت رویکرد دموکراتیک فدرال است به گونه ای که حقوق همه از طریق رویکرد هماهنگ با نیروهای ملی معتقد به این پروژه تضمین خواهد شد. محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان عراق دیروز چهارشنبه در راس هیاتی برای شرکت در سی و دومین نشست اتحادیه پارلمانی عربی به مصر سفر کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها