واکنش گروه‌های فلسطینی به تصمیم خصمانه استرالیا علیه حماس

واکنش گروه‌های فلسطینی به تصمیم خصمانه استرالیا علیه حماس
جمعه 29 بهمن 1400 - 09:58

گروه‌های فلسطینی تصمیم خصمانه دولت استرالیا در رابطه با قرار دادن نام جنبش حماس در فهرست تروریسم را محکوم کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روز جمعه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در همین راستا، خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی، این تصمیم استرالیا را ظالمانه و همسو با خواسته‌های دشمن صهیونیستی در زمینه جرم خواندن مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر دانست.

البطش تصریح کرد که تصمیم استرالیا زمینه را برای دشمن صهیونیستی جهت تشدید تجاوزات خود علیه ملت فلسطین و نقض بیشتر قوانین و معاهدات بین‌المللی فراهم می‌کند.

وی همچنین گفت که این اقدام استرالیا سرپوشی بر جنایات اشغالگران صهیونیست به ویژه در کرانه باختری و محله شیخ جراح در قدس خواهد بود.

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز تصمیم استرالیا را جانبداری آشکار از دشمن صهیونیستی و سیاست‌های آن دانست و گفت دولت استرالیا که مواضع ضدفلسطینی دارد، بهتر بود پیگیر جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و قتل و کشتار بی‌وقفه فلسطینیان باشد.

این کمیته‌ها، مقاومت در برابر اشغالگران را حق مسلم ملت فلسطین به موجب تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی دانست.

از سوی دیگر، جنبش مجاهدین هم ضمن محکومیت این تصمیم، آن را ادامه تجاوزات غرب علیه ملت فلسطین و مقاومت دانست و تاکید کرد که چنین تصمیمی پوششی برای ادامه جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین خواهد بود.

این جنبش اشاره کرد که این تصمیم نه تنها تاثیری بر حماس ندارد، بلکه عزم آن را برای ادامه راه جهاد و مبارزه و دفاع از ملت خود در برابر اشغالگران بیش از پیش جزم می‌کند.

جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین هم عنوان کرد که تصمیم استرالیا برای تروریست خواندن حماس، به منزله جانبداری آشکار و علنی از رژیم اشغالگر و تایید جنایات آن علیه ملت فلسطین است.

این جبهه بر حق مسلم ملت فلسطین در زمینه دفاع از خود، سرزمین، مقدسات و حقوق ملی‌اش در برابر عربده‌کشی و جنایات شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر اسرائیلی تاکید کرد.

همچنین حزب خلق فلسطین هم ضمن محکومیت این تصمیم استرالیا، آن را جانبداری آشکار از دشمن صهیونیستی و سیاست‌های تجاوزکارانه آن دانست و خواستار اعمال فشار احزاب و جریان‌های استرالیایی بر دولت این کشور جهت بازنگری در این تصمیم شد که با تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی در تضاد است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها