گرامیداشت یازدهمین سالگرد انقلاب بحرین از سوی مرکز اروپایی حقوق بشر و دموکراسی

گرامیداشت یازدهمین سالگرد انقلاب بحرین از سوی مرکز اروپایی حقوق بشر و دموکراسی
شنبه 30 بهمن 1400 - 08:57

در یازدهمین سالگرد انقلاب 14 فوریه در بحرین، مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر با همکاری دانشگاه "وست مینستر" انگلیس نشست مجازی را با عنوان: "بهار عربی.. جنبش دموکراتیک فراموش شده" برگزار کرد.

العالم- بحرین

به گزارش العالم، نشست مجازی "بهار عربی، جنبش دموکراتیک فراموش شده" با حضور شمار زیادی از شرکت کنندگان از جمله فعالان حقوق بشری، دانشگاهیان، مقامات و از جمله "بامبوس چارلامبوس" عضو پارلمان انگلیس برگزار شد.

بامبوس چارلامبوس در آغاز این نشست گفت: "دولت انگلیس فقط به فکر منافع خود است و بنابر این در امور حقوق بشری بحرین دخالت نمی‌کند و از اتفاقات (در بحرین) راضی است."

او با بیان اینکه حقوق بشر جهانی است و باید در همه کشورها اعمال شود، تمایل شدید خود را برای دیدار با سفیر بحرین ابراز کرد و گفت: "در حال حاضر روابط کمی متشنج است."

این عضو پارلمان انگلیس خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی در بحرین شد و اظهار داشت حقوق بشر تحت هیچ شرایطی قابل معامله نیست.

دکتر "آیدان هرر" استاد دانشگاه وست مینستر از دیگر سخنرانان در این نشست بود که طی آن به حمایت‌های نامحدود کشورهای غربی از رژیم‌ مستبد بحرین اشاره کرد و گفت که بسیاری از حکومت‌ها( در خاورمیانه) مدیون غرب هستند و لذا غربی‌ها مانند ایالات متحده، فرانسه و انگلیس که فقط به منافع خود توجه دارند، مسئول حوادث و ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه هستند.

هرر همچنین این ادعا که خیزش مردمی در عربستان انقلابی شیعه است که توسط گروه‌های مورد حمایت ایران رهبری می‌شود را رد کرد.

پربیننده ترین خبرها