سایه وحشت پهپاد حسان و موشک نقطه زن حزب الله بر سر "اسرائیل"

سایه وحشت پهپاد حسان و موشک نقطه زن حزب الله بر سر
شنبه 30 بهمن 1400 - 12:17

دیروز جمعه پهپاد "حسان" متعلق به حزب الله لبنان پس از 40 دقیقه عملیات شناسایی در مسافتی به طول 70 کیلومتر در شمال فلسطین اشغالی، به رغم تمام تلاش دشمن برای سرنگونی آن، سالم به پایگاه برگشت.

العالم - تحلیل روز

رژیم صهیونیستی شتابزده ضمن اذعان به این پیروزی استراتژیک مقاومت اسلامی در لبنان اعتراف کرد که هیچ یک از سامانه های رهگیری این رژیم نتوانسته اند این پهپاد را رهگیری کنند و این پهپاد سالم به لبنان برگشت.

نکته جالب توجه در مورد این عملیات این است که دو روز بعد از سخنرانی سید حسن نصر الله انجام شد. دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی تأکید کرد که مقاومت در لبنان قدرت تبدیل هزاران موشک موجود خود را به موشک های نقطه زن به دست آورده و با تکیه بر تجربیات خود به زودی اقدام به ساخت هواپیمای شناسایی می کند.

رژیم صهیونیستی باید حتما دست به حماقتی بزند تا صدق کلام سید مقاومت را درباره تبدیل هزاران موشک بالستیک به موشک نقطه زن به چشم خود ببیند.

وقتی پرواز پهپاد حزب الله را بر فراز فلسطین اشغالی، یک پیروزی نظامی استراتژیک می دانیم سخن به گزاف نگفته ایم. زیرا وقتی که یک پهپاد به مدت 40 دقیقه در مسافتی به طول 70 کیلومتر بر فراز "اسرائیل" – که کلا یک پایگاه نظامی محسوب می شود – گشت زنی می کند و تجهیزات پیشرفته این رژیم حتی قادر به شناسایی آن نیست چه رسد به شکار آن، باید بدانیم که شمارش معکوس برای فروپاشی این رژیم آغاز شده است.

چه بسیار انسان هایی که با دیدن شتاب رژیم های مرتجع عرب برای سازش با "اسرائیل" دلشان به درد آمد و با شنیدن این ادعا که عصر مقاومت به پایان رسیده است و فلسطین به دست فراموشی سپرده شده و "عصر اسرائیل" آغاز شده، غصه دار شدند. همان هواپیماهایی که کودکان و زنان فلسطینی را به خاک و خون کشیدند، افرادی همچون گانتز و بنت و کوخاوی و لاپید را در امنیت کامل وارد حریم هوایی عربستان و امارات و بحرین کردند. بدتر از این، همان کشورهایی که یمن را به خاک و خون کشیدند، علنا از "اسرائیل" برای ادامه تجاوز به یمن، کمک خواستند. اما ورود پهپاد حسان به آسمان فلسطین اشغالی تمام این معادله را به هم ریخت و رؤیای "عصر اسرائیلی" را نابود کرد و نشان داد که عصر، عصر نصر الله و حزب الله و مقاومت و فلسطین است. در این عصر سستی و رخوت و ذلت جایی ندارد.

پهپاد حسان یکی از مهمترین اهداف خود را تحقق بخشید؛ این پهپاد با 40 دقیقه پرواز بر فراز رژیم صهیونیستی، این رژیم را رسوا و ثابت کرد که این رژیم به واقع سست تر از خانه عنکبوت است. عرب های سازشکاری که "اسرائیل" را یک تقدیر اجتناب ناپذیر می دانستند دیدند که این رژیم از خود آنها هم سست تر و ضعیف تر است. "اسرائیل" پس از حسان هرگز شبیه "اسرائیل" پیش از حسان نخواهد شد.

  • سعيد محمد – العالم

پربیننده ترین خبرها