پهپاد حسان و سرنوشت جنگ های بعدی با رژیم صهیونیستی

پهپاد حسان و سرنوشت جنگ های بعدی با رژیم صهیونیستی
يکشنبه 1 اسفند 1400 - 20:05

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که پهپاد حسان موازنه قدرت با رژیم صهیونیستی را به هم ریخته است.

العالم - نظرکده

کارشناسان سیاسی می گویند که نفوذ پهپاد حسان به حریم هوایی اراضی اشغالی یک پیروزی چند جانبه است. این رخداد از نظر سیاسی، نظامی، و تکنولوژیکی و نیز رادارها و ایجاد پارازیت در صفحه رادار دشمن و نفوذ به اراضی اشغالی و کلا در کل منطقه خلیج فارس یک پیروزی بزرگ محسوب می شود.

کارشناسان سیاسی معتقدند که این رخداد ثابت کرده است که همه توطئه هایی که برای شکست مقاومت در داخل لبنان چیده شده اند، شکست خورده اند و مقاومت همچنان پر قدرت به مسیر خود ادامه می دهد و هر روز شاهد پیروزی های چشمگیری است.

این کارشناسان معتقدند که دستاوردهای مقاومت فراتر از پیروزی های زمینی فراتر رفته و امروز شاهد پیروزی آن در عرصه نبرد هوایی هستیم.

کارشناسان همچنین بر این عقیده اند که هر کس به بهانه قانون اساسی، بخواهد عملیات حسان را مورد انتقاد قرار دهد، خودش مرتکب نقض قانون شده است. زیرا طبق قانون اساسی لبنان، "اسرائیل" دشمن این کشور است و منتقدان حزب الله، "اسرائیل" و هر آن چیزی را که برای حزب الله مزاحمت ایجاد کند، دوست خود می دانند. این در حالی است که مقاومت ذره ای از مسیر قانون اساسی منحرف نشده است بلکه در راه اجرای آن فداکاری های بسیاری کرده است.

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی معتقدند که پهپاد حسان به نفوذ به آسمان فلسطین اشغالی، همه سامانه های اسطوره ای این رژیم را به چالش کشید.

آنها می گویند که این رژیم از زمان تأسیس، به سامانه "هشدار زودهنگام" متکی بوده و یک دستگاه جاسوسی نظامی را با برخورداری از همه امکانات و توانمندی هایی بسیار بیشتر از آنکه در اغلب کشورها هست، برای خود ایجاد کرده است.

آنها می افزایند این سامانه می بایست قبل از وقوع حادثه، اطلاعات مربوط به آن را دریافت می کرد. اما این شکست مجموعه دستگاه های جاسوسی "اسرائیل" را در برابر یک معضل اساسی قرار داده است.

این سامانه بدون اینکه توسط رادارها شناسایی شود به مدت 4 دقیقه در آسمان فلسطین اشغالی گشت زنی کرده و به عمق 70 کیلومتری نفوذ کرده و همه اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و سالم به پایگاه برگشته است.

به گفته کارشناسان سیاسی، این عملیات باعث ترس و وحشت صهیونیست ها و فعال سازی سامانه گنبد آهنین و آژیر خطر شده و تمام الجلیل را در ترس و وحشت فرو برده است.

کارشناسان نظامی هم معتقدند که این پهپاد، یک محصول کامل است و دو سرعت دارد؛ در یک مرحله سرعت آن به 400 کیلومتر و در مرحله دیگر به 500 کیلومتر می رسد و این، یعنی اینکه اهمیت این پهپاد کمتر از پهپادهای جدید ساحت آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

استراتژیسین ها هم می گویند توانمندی های این پهپاد باعق تسریع روند مهاجرت معکوس در میان یهودیان در فلسطین اشغالی می شود. امروز دیگر مسأله بقا و زوال رژیم صهیونیستی است.

آنها معتقدند که عنصر اصلی که این رژیم بر مبنای آن شکل گرفته است، مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی است اما این رژیم از سال 2007 تا 2019 شاهد مهاجرت معکوس بوده است و این بدان معناست که ستون فقرات رژیم یعنی مهاجرت یهودیان، در حال شکسته شدن است.

پربیننده ترین خبرها