کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپادهای یمن

کنفرانس ابوظبی برای مقابله با پهپادهای یمن
يکشنبه 1 اسفند 1400 - 16:17

امارات امروز یکشنبه کنفرانسی برای مقابله با پهپادهای یمن با حضور نمایندگانی از آمریکا، فرانسه و انگلیس برگزار کرد.

العالم - امارات

امارات متحده عربی نسبت به افزایش استفاده از پهپادها به ویژه توسط نیروهای یمنی هشدار داد و مدعی شد که برای مقابله با این پهپادها، باید اقدام یکپارچه بین‌المللی صورت گیرد.

«عمر سلطان العلماء» وزیر مشاور امارات در امور هوش مصنوعی، امروز یکشنبه این اظهارات را در جریان یک کنفرانس تخصصی مطرح کرد. این کنفرانس تحت عنوان «سیستم‌های بدون سرنشین» در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، در این کنفرانس، نمایندگانی از ارتشهای کشورهای عربی و غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس حضور داشتند. هدف از این کنفرانس، «بررسی توسعه و ارتقای سیستمهای بدون سرنشین و نحوه مقابله با خطرات آن» بود.

عمر سلطان العلما در این کنفرانس گفت: «امروز بیش از هر وقت دیگری، به اهمیت حفاظت از ملت خود واقف هستیم... بدین معنا که این فناوریها، ابزارهایی هستند که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم، اما نمی‌توان علیه خود ما استفاده شود».

این وزیر اماراتی خاطر نشان کرد: «این سیستم‌ها بسیار ارزان‌تر شده است و بیش از هر زمان دیگری می‌توان به آن دسترسی داشت. این قابلیت دسترسی، باعث می‌شود که سیستم‌ها به دست افرادی بیفتد که ما نمی‌خواهیم در دست آنان قرار داشته باشد».

وی همچنین تأکید کرد: «این مشکل ما را ملزم می‌کند که متحد شویم و همکاری کنیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم سپری بسازیم که [از ما] در برابر خطر استفاده از این سیستم‌ها محافظت ‌کند».

در ادامه کنفرانس، «محمد بن احمد البواردی» وزیر مشاور امارات در امور دفاعی گفت: «ما باید برای جلوگیری از استفاده از پهپادها که تهدیدی برای امنیت غیرنظامیان است و باعث تخریب مراکز اقتصادی می‌شود، متحد شویم».

البواردی با این ادعا که این پهپادها به دلیل هزینه پایین تولید، کارآیی و سهولت دسترسی، به سلاح مورد علاقه انچه وی آنان را «گروههای تروریستی» می‌نامد، تبدیل شده است، مدعی شد که امارات مایل است سیستمهای بدون سرنشین و پهپادها را تولید کند و ارتقا بخشد تا توانمندی دفاعی خود را افزایش دهد.

این کنفرانس در حالی برگزار می شود که اخیرا حملات تنبیهی یمن به امارات و عربستان سعودی افزایش یافته است. این حملات، واکنش عادی و پاسخ طبیعی به هشت سال تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی-آمریکایی است؛ ائتلافی که در پی جنایات آن، تا کنون ۱۳ هزار و ۳۱۳ نفر از کودکان و زنان یمنی کشته و زخمی شده‌اند(جزئیات بیشتر).

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تازگی از حملات پهپادی به عمق خاک عربستان و امارات خبر داد.ارتش یمن اخیرا از حمله به یک هدف نظامی مهم در فرودگاه بین‌المللی «ابها» در جنوب غرب عربستان سعودی خبر داده بود. صنعاء همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم حملات ائتلاف سعودی علیه این کشور به حملات موشکی و پهپادی خود علیه تأسیسات راهبردی عربستان سعودی و امارات ادامه خواهد داد.

مواضع امارات نیز پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، -تا پیش از حمله گروه عراقی موسوم «الویه الوعد الحق»- در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها