الجزائر هفته آینده میزبان نشست گروه‌های فلسطینی

الجزائر هفته آینده میزبان نشست گروه‌های فلسطینی
دوشنبه 2 اسفند 1400 - 17:06

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در الجزائر در هفته آینده خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین گفت که الجزائر هفته آینده میزبان گفت‌وگوی فلسطینی با مشارکت برخی گرو‌ه‌ها برای بررسی آشتی داخلی فلسطینیان است.

اشتیه امروز دوشنبه در نشست هفتگی دولت گفت که هفته آینده تعدادی از گروه‌های ملی فلسطینی به دعوت وزارت خارجه و «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر به این کشور سفر می‌کنند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، اشتیه گفت که الجزائر پس از توافق با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از گروه‌های فلسطینی برای میزبانی نشست گفت‌وگوهای داخلی فلسطین دعوت کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها به پایان دادن به اختلافات و دودستگی و تحقق وحدت ملی برای پایان دادن به اشغالگری، تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حق بازگشت آوارگان منجر شود. وی همچنین از موضع الجزائر در مخالفت با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا قدردانی کرد.

الجزائر ماه گذشته نیز میزبان هیأت‌هایی از شش گروه فلسطینی از جمله جنبش‌های حماس و فتح بود و نشست‌هایی با هدف بررسی پرونده آشتی و تبیین دیدگاه‌های این گروه‌ها برگزار شد.

نخست وزیر فلسطین همچنین رژیم اشغالگر را مسئول کامل انفجار اوضاع به دلیل استمرار سیاست شهرک‌سازی، تخریب خانه‌ها در قدس و کرانه باختری دانست و گفت که ملت ما در قدس و هر مکان دیگری هرگز تسلیم این سیاست‌ها نخواهد شد و در برابر آن مقاومت خواهد کرد.

وی همچنین به مخالفت رژیم صهیونیستی با همکاری با کمیته حقوق بشر سازمان ملل درباره جنایت‌ها و تجاوزات علیه ملت فلسطین اشاره و آن را محکوم کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها