رونمایی الدبیبه از برنامه های انتخاباتی لیبی

رونمایی الدبیبه از برنامه های انتخاباتی لیبی
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 14:07

رئیس دولت وحدت ملی لیبی از طرحی جدید برای مرحله آتی و برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه ژوئن آینده خبر داد.

العالم - لیبی

عبدالحمید الدبیبه عصر روز دوشنبه در برابر مردم لیبی گفت : این طرح که نام " بازگشت امانت به مردم " را بر آن گذاشته ام ، به همه گروههای سیاسی کنونی از جمله دولت وحدت ملی پایان خواهد داد.

وی افزود: طرحش 4 مرحله ای است نخست تشکیل کمیته فنی دولتی که قانون انتخابات را وضع و به مجلس ارائه دهد و نمایندگان دو هفته برای تصویب آن وقت دارند. در صورت تعطیلی این مسیر،قانون شماره 2 سال 2021 درباره انتخابات پارلمانی یا قانون شماره 4 سال 2012 اجرا خواهد شد تا عذری برای عدم برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد. دومین مرحله، آغاز انتخابات پیش از پایان مرحله مقدماتی نقشه راه بر اساس جدول زمانی کمیساریای عالی انتخابات با رایزنی دولت و مجلس است که طبق این طرح، همه‌پرسی قانون اساسی همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دلیل کارشکنی برخی طرف‌ها برگزار نشد، گزینه رای‌گیری الکترونیک برقرار خواهد بود و طبق تجربه‌های بین‌المللی مختلف، امکان برگزاری انتخابات محدود در برخی مناطق وجود دارد.

نخست وزیر لیبی در ادامه نسبت به خطرات مسیری که طبقه سیاسی حاکم برای فرار از انتخابات می‌خواهد در پیش بگیرد و بر آن اصرار دارد، هشدار داد و گفت: گویا آنها صدای کسانی را که با تمدید دولت انتقالی مخالف هستند، نمی‌شنوند.

او با اشاره به اینکه این امانت را در انتخابات تحویل خواهد داد و هرگز قبول نخواهد کرد آن را به آشوب و فتنه بسپارد، تاکید کرد: انتخابات تنها راه‌حل است.

الدبیبه در ادامه گفت: این مسیر پرخطر احتمال بازگشت اختلافات را به دنبال دارد و قطعا این اختلافات به دلیل مشروعیت دروغین، دوباره به جنگ ختم می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها