نقش بستن شعار «سرنگون باد طاغوت» بر دیوارهای جده

نقش بستن شعار «سرنگون باد طاغوت» بر دیوارهای جده
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 13:02

معترضان به تخریب گسترده جده، تصاویر ولی‌عهد عربستان سعودی را همراه با شعارهای «ظالم سرنگون باد» بر دیوارهای شهر حک کردند.

العالم _ عربستان سعودی

همزمان با عملیات تخریب گسترده جده و آوارگی اجباری اهالی محله‌های تخریب شده، خشم مردمی رو به افزایش است و معترضان مخالفت خود را با نوشتن شعارهایی بر دیوارهای شهر اعلام کرده‌اند.

بر اساس گزارش «سعودی لیکس»، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌‌دهد معترضان در کنار دستورات مربوط به تخریب محله‌ها، نقاشی‌های «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در کنار شعار «یسقط طاغیه» (سرنگون باد طاغوت) را حک کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، جده شاهد بزرگترین عملیات تخریب در تاریخ خود است و این روند تخریب شامل بیش از ۶۰ محله می‌شود. علیرغم اینکه بسیاری از این محله‌ها مدرن هستند اما آل‌سعود اصطلاح محله‌های فقیرنشین را به آنها اطلاق کرده و مدعی شده، اهالی آن مصرف کننده مواد مخدر و خلافکار هستند.

بر اساس گزارش مذکور، این اقدام منجر به مهاجرت داخلی گسترده شده و حتی برخی از خانواده‌ها به زیر پل‌ها پناه برده‌اند. مقامات سعودی در مقابل خانه‌های تخریب شده فقط صد واحد مسکونی ارائه داده‌اند و با سر و صدای رسانه‌ای اینگونه وانمود می‌کند که بسیاری، خانه تحویل گرفته‌اند.

منابع سعودی می‌گویند تخریب این محله‌ها مشکل بی قانونی را در بخش کمی از آنها حل نمی‌کند بلکه بر آن می‌افزاید و این مشکل به جای اینکه در منطقه‌ای محدود باشد در تمام عربستان پخش می‌شود.

نظام سعودی مدعی است، پروژه توسعه جده به دنبال ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی، بیش از ۲۷۰۰ اتاق هتل، ۱۰ پروژه تفریحی و گردشگری و چهار جاذیه اصلی شامل اپرا، موزه، ورزشگاه وحوضه‌های اقیانوسی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها