پارلمان روسیه به تصمیم پوتین درباره اوکراین مهر تایید زد

پارلمان روسیه به تصمیم پوتین درباره اوکراین مهر تایید زد
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 16:22

شاخه تقنینی روسیه به قطعنامه پیشنهادی درباره به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک رای مثبت داد.

العالم - اروپا

قانونگذاران مجالس سفلی و علیای روسیه در جلسات جداگانه قطعنامه پیشنهادی با موضوع تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را تایید و تصویب کردند.

منابع رسانه‌ای در روسیه شامل «مسکو تایمز» خبر دادند، قانونگذاران مجلس دومای دولتی (مجلس سفلی) و مجلس شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیا) فرمان صادر شده ولادیمیر پوتین درباره به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از اوکراین را تصویب کردند.

طبق این گزارش، در جلسه رای گیری در مجلس دومای روسیه این موضوع با اتفاق آرای قانونگذاران تصویب شد و بعد از تصویب، اعضای مجلس دوما به نشانه خرسندی ایستاده به تشویق تصویب به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری واقع در دونباس پرداختند.

در مجلس شورای فدراسیون روسیه هم قانونگذاران مجلس علیای این کشور با اتفاق آرا آنر ا تصویب کردند و به تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در قبال دونتسک و لوهانسک مهر تایید زدند.

رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه (دیروز) درباره تحولات دونباس واقع در شرق اوکراین موضعگیری کرد و استقلال دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت. وی همچنین به ارتش این کشور دستور داد برای حفاظت از ساکنان این دو جمهوری در برابر حملات ارتش اوکراین، وارد دونتسک و لوهانسک شوند و ماموریت «حفظ صلح» را انجام دهند.

اقدام روسیه در قبال تحولات شرق اوکراین، با واکنش شدید آمریکا و متحدانش غربی عضو ناتو مواجه شده است و آنها مسکو را به «نقض حاکمیت ارضی اوکراین» متهم کرده‌اند. کشورهای غربی همچنین از تدارک خودشان برای اعمال تحریم علیه روسیه خبر داده‌اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها