پوتین: از لوهانسک و دونتسک حمایت نظامی می‌کنیم

پوتین: از لوهانسک و دونتسک حمایت نظامی می‌کنیم
سه شنبه 3 اسفند 1400 - 20:35

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه:توافقنامه‌ای را با دونتسک و لوهانسک برای اعزام نیروهای روسیه و حمایت نظامی از این دو منطقه امضا کردیم.

العالم - اروپا

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شامگاه سه‌شنبه در سخنانی گفت که همین الان هم می توان به تفاهم رسید و مشکلات میان اوکراین و دو منطقه جدا شده را حل کرد.

وی در ادامه گفت: «توافقنامه‌ای را با دونتسک و لوهانسک برای اعزام نیروهای روسیه و حمایت نظامی از این دو منطقه امضا کردیم و این مقام‌های اوکراین بودند که توافق مینسک را از بین بردند».

پوتین در ادامه سخنانش گفت اگر نیاز باشد از ارتش روسیه در دونباس استفاده خواهیم کرد و بهترین تصمیمی که اوکراین می‌تواند بگیرد، رهایی از بلندپروازی‌هایش برای پیوستن به ناتو است.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: «اختلاف ما با واشنگتن و ناتو به دلیل طرح‌های پیوستن اوکراین به این ائتلاف است».

وی گفت: «صحبت‌های اوکراین درباره بلندپروازی‌های هسته‌ایش، روسیه را هدف قرار داده و پیام این بلندپروازی به ما رسیده است».

پوتین اضافه کرد: «استقلال لوهانسک و دونتسک را در تمامی مناطق آن برسمیت شناخته‌ایم (برخی مناطق این دو جمهوری در حال حاضر تحت سیطره اوکراین قرار دارد) و توافق‌های مینسک دیگر وجود ندارد».

رئیس جمهور روسیه افزود: «اقدامات احتمالی ارتش روسیه در دونباس بر اساس وضعیت میدانی صورت خواهد گرفت».

وی همچنین هشدار داد: «دستیابی اوکراین به سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی،‌ تهدیدی راهبردی برای روسیه به شمار می‌آید و مسکو در تیر رس موشک‌های هسته‌ای اوکراین قرار خواهد گرفت».

از سوی دیگر، پارلمان روسیه شامگاه سه‌شنبه با درخواست وزارت دفاع این کشور برای استقرار نظامیان روس در خارج از کشور موافقت کرد.

بر اساس گزارش‌ها، مجلس دومای روسیه ساعتی پیش درخواستی را از رئیس جمهور این کشور درباره استفاده از ارتش روسیه در خارج از این کشور دریافت کرده بود.

همچنین وزارت دفاع روسیه از دوما درخواست کرده است که با استقرار نظامیان این کشور در منطقه دونباس موافقت کند.

بر اساس گفته معاون وزیر دفاع روسیه، اوکراین در حال انجام عملیات نظامی در منطقه دونباس است.

وی افزود: «مسکو از تمامیت ارضی دو منطقه دونباس حمایت خواهد کرد و با هرگونه تجاوز به آن مقابله می‌کند».

این مقام وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که اوضاع در سرزمین‌های دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در حال وخیم شدن بوده و باید از ساکنان این مناطق حمایت شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها