اولین واکنش رسمی تل‌آویو به تحولات شرق اوکراین

اولین واکنش رسمی تل‌آویو به تحولات شرق اوکراین
چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 16:59

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اولین واکنش رسمی به تحولات اوکراین اعلام کرد که این رژیم از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز به تحولات شرق اوکراین واکنش نشان داد و از به رسمیت شناخته شدن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین از سوی روسیه ابراز نگرانی کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می کند و نگران اقدامات انجام شده در شرق این کشور است».

خیاط در یک رشته توییت در خصوص تحولات اوکراین پیشنهاد ارائه کمک برای رفع مسئله اوکراین را مطرح کرد و نوشت: «اسرائیل خود را در نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص گام‌های برداشته شده در شرق اوکراین و تشدید جدی اوضاع شریک می‌داند و برای یک راه‌حل دیپلماتیک که به آرامش منتهی شود، امیدوار است و در صورت درخواست، آماده کمک است».

این مقام صهیونیست ضمن ابراز نگرانی از اوضاع صهیونیست‌ها و یهودیان ساکن شرق اوکراین ادامه داد: « اسرائیل از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند. اسرائیل نگران رفاه هزاران شهروند اسرائیلی ساکن در اوکراین و رفاه جامعه بزرگ یهودیان در این کشور است».

خیاط با ابراز آمادگی در خصوص کمک‌های بشردوستانه رژیم صهیونیستی به اوکراین نوشت: «اسرائیل آماده و مایل است تا فوراً کمک‌های بشردوستانه را بر اساس نیاز این کشور به اوکراین منتقل کند و در این خصوص این موضوع با مقامات اوکراینی در تماس است».

وی در پایان تأکید کرد: «اسرائیل به گفت‌وگو با شرکای خود در مورد راههایی برای بازگرداندن تلاش‌های دیپلماتیک به مسیر اصلی ادامه می دهد».

در پی تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» و اعزام نیروی نظامی به این مناطق، کشورهای اروپایی و غربی فشارها به روسیه برای منزوی کردن این کشور را تشدید بخشیده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها