گزارش وزارت دفاع روسیه از عملیات نظامی در اوکراین

 گزارش وزارت دفاع روسیه از عملیات نظامی در اوکراین
پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 - 17:41

وزارت دفاع روسیه گفت: ارتش روسیه یک فروند بالگرد نظامی اوکراین و چهار پهپاد تهاجمی این کشور را ساقط کرده است.

العالم - اروپا

کوناشنکوف امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت: در زمان حاضر فقط واحدهای ملی گرایان اوکراینی در عملیات جنگی در دونباس شرکت می کنند.

در منطقه دونباس چند گردان از ملی گرایان اوکراینی از جمله گردان "آیدار" مستقر می باشد و این واحدها از ارتش اوکراین پیروی نمی کنند.

به گفته کوناشنکوف، روسیه ۷۴ تاسیسات (زیرساخت) نظامی اوکراین از جمله ۱۱ فرودگاه، سه مرکز فرماندهی و پایگاه فرماندهی دریایی اوکراین و ۱۸ ایستگاه راداری مجموعه های پدافند هوایی اس-۳۰۰ و بوک-ام. ۱ این کشور را هدف قرار داده و از کار انداخته است.

وی افزود: "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه دستور داده که با همه افسران و درجه داران و سربازان اوکراینی محترمانه رفتار شود. نظامیان اوکراینی برخلاف ملی گرایان مسلح این کشور به ملت اوکراین سوگند خورده اند و از فرامین نظامی پیروی می کنند.

مرزبارنان اوکراینی مقرهای خود را ترک کرده اند

سازمان امنیت فدرال روسیه امروز اعلام کرد که همه مرزبانان اوکراینی مستقر در مرزهای روسیه، مقرهای مرزبانی خود را ترک کرده و بسیاری از آنها به روسیه پیوستند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه هم به نقل از منابع وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تاکنون در منطقه دونباس، نزدیک به ۴۴۰ نفر از نیروهای اوکراینی سلاح خود را زمین گذاشته و تسلیم شده اند.

به گزارش رسانه های روسی، بسیاری از نیروهای تیپ ۵۳ ارتش اوکراین مستقر در دونباس تسلیم شده یا پابه فرار گذاشته اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها