نشست بایدن با اعضای شورای امنیت ملی آمریکا در پی وقوع جنگ در اوکراین

نشست بایدن با اعضای شورای امنیت ملی آمریکا در پی وقوع جنگ در اوکراین
پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 - 18:53

نشست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی وقوع جنگ در اوکراین برگزار شد.

العالم - امریکا

شبکه خبری سی ان ان روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد بایدن نشستی را با اعضای شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید درباره بحران اوکراین برگزار کرده است.

بایدن همچنین قرار است در نشست ویدئوکنفرانسی با سران گروه هفت شرکت کند و انتظار می‌رود پس از آن تحریم‌هایی علیه روسیه اعلام شود.

به گزارش سی ان ان، تعدادی از مقامات ارشد امنیت ملی صبح امروز وارد کاخ سفید شدند. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جانت یلن وزیر خزانه داری، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش، لوید آستین وزیر دفاع، بیل برنز رئیس سیا و کامالا هریس معاون رئیس جمهور در ساعت ۷ صبح به وقت محلی برای شرکت در جلسه شورای امنیت ملی وارد کاخ سفید شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

بایدن در واکنش به صدور دستور فرمان «عملیات نظامی ویژه» در دونباس از سوی رئیس جمهور روسیه گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها