مخالفت مردم آمریکا با نقش دولت بایدن در بحران اوکراین

مخالفت مردم آمریکا با نقش دولت بایدن در بحران اوکراین
پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 - 00:37

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا با ایفای نقش بزرگ دولت آمریکا در اختلافات میان روسیه و اوکراین مخالف هستند.

العالم - آمریکا

به نوشته "واشنگتن پست"، نظرسنجی مرکز "آسوشیتد پرس نورک" نشان داد که تنها ۲۶ درصد از مردم آمریکا معتقدند این کشور باید یک نقش عمده در اختلافات میان روسیه و اوکراین داشته باشد.

بر اساس این نظرسنجی ۵۲ درصد از مردم آمریکا معتقدند واشنگتن نباید در این مساله نقش بزرگی داشته باشد و ۲۰ درصد دیگر نیز می‌گویند آمریکا نباید در آن دخالت کند.

این نتایج نشان می‌دهد اگرچه دولت آمریکا مشغول تحریم کردن روسیه و انتشار بیانیه‌های مختلف علیه مسکو است اما مسائل معیشتی، تورم و قدرت خرید موارد مهمی برای رای دهندگان آمریکایی است که خود را برای انتخابات میاندوره‌ای آمریکا آماده می‌کنند.

بر اساس یک نظر سنجی که در ماه دسامبر (آذر) انجام شد، آمریکایی‌ها از مسائل اقتصادی از جمله افزایش تورم ابراز نگرانی کرده بودند.

افراد حامی دموکرات‌ها بیش از جمهوری خواهان معتقدند آمریکا باید نقش مهمی در اختلافات میان روسیه و اوکراین بازی کند. ۳۲ درصد از دموکرات‌ها و ۲۲ درصد از جمهوری خواهان موافق نقش بزرگ‌تر آمریکا در این مساله هستند.

در مجموع این نظر سنجی نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از مردم آمریکا نحوه مدیریت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روابط با روسیه را تائید می‌کنند این درحالی است که در ماه ژوئن (خرداد) سال گذشته ۴۹ درصد آمریکایی‌ها این نحوه مدیریت روابط با روسیه را تائید می‌کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه عنوان کرد که در پایان آن گفته بود که امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

پیش از این اقدام پوتین، هفته قبل از آن دومای روسیه با ارسال درخواستی از پوتین خواسته بود استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها