تماس تلفنی روسای جمهور چین-روسیه/ پوتین: آماده مذاکره با اوکراین هستیم

تماس تلفنی روسای جمهور چین-روسیه/ پوتین: آماده مذاکره با اوکراین هستیم
جمعه 6 اسفند 1400 - 15:57

رئیس جمهور چین در یک تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه خواستار مذاکره درباره مساله اوکراین شد.

العالم - اروپا

رسانه‌های دولتی چین از گفت‌وگوی تلفنی «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور چین در این تماس تلفنی خواستار مذاکره درباره بحران اوکراین شده است.

وزیر خارجه چین پیش از این درباره اقدام روسیه در به رسمیت شناختن جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» اعلام کرده بود که تشدید تنش‌ها در اوکراین با اجرا نشدن توافقات مینسک، مرتبط است.

براساس گزارشها، پوتین نیز در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور چین از آمادگی روسیه برای مذاکره با اوکراین در سطح بالا خبر داده است.

روسیه از روز پنج شنبه عملیات نظامی را علیه اوکراین آغاز کرده است و براساس گزارشها اکنون نظامیان روس در نزدیکی کی یف پایتخت اوکراین هستند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیش از این با اشاره به اینکه هدف ما آزادسازی اوکراین از ظلم است در گفت، پس از تکمیل عملیات نظامی و آزادسازی اوکراین از نظامیگری، به مردم این کشور اجازه می‌دهیم که سرنوشت خود را تعیین کنند و به دنبال آن هستیم که اوکراین توسط اوکراینی‌ها اداره شود. لاوروف همچنین تاکید کرده که هیچ کس قرار نیست اوکراین را اشغال کند.

در دومین روز از درگیری‌ها در اوکراین بامداد امروز صدای چند انفجار در پایتخت این کشور شنیده شد و متعاقب آن آژیر خطر به صدار درآمد. ارتش اوکراین می‌گوید در حوالی شمال کی‌یف در حال مقابله با نیروهای روسیه است که قصد ورود به این شهر را دارند.

پربیننده ترین خبرها