فاکس نیوز: انتقاد به کاخ سفید برای هدف قرار ندادن صادرات انرژی روسیه

فاکس نیوز: انتقاد به کاخ سفید برای هدف قرار ندادن صادرات انرژی روسیه
جمعه 6 اسفند 1400 - 22:22

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد پس از آنکه کاخ سفید اعلام کرد تحریم های آمریکا علیه روسیه در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین صادرات انرژی روسیه به جهان را هدف قرار نمی دهد، کاربران آمریکایی به این اظهارات واکنش منفی نشان دادند.

العالم - آمریکا

دیلیپ سینگ معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفته است تحریم های آمریکا به گونه طراحی نشده اند که در جریان کنونی انرژی روسیه به جهان اختلال ایجاد کنند.

وی افزود که هدف از این تحریم ها کاهش ظرفیت صادرات انرژی روسیه در "دراز مدت" است و هدف آنها در کوتاه مدت نیست.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا گزارش داد این اظهار نظر بلافاصله با انتقاد کاربران در توییتر مواجه شد. کاربران آمریکایی اعلام کردند متوقف کردن صادرات نفت روسیه معنادارترین راه برای مجازات این کشور به دلیل اقدامات نظامی آن در اوکراین است.

استفان گاتووسکی یک خبرنگار در حساب توییتر خود نوشت: صادرات انرژی روسیه شامل تحریم ها نمی شوند، پس این تحریم ها چه فایده ای دارند.

برایان دین یک افسر سابق سازمان سیا با انتشار کلیپی ۸ ثانیه ای از این اظهارات معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت: هشت ثانیه ای که رسوایی به دنبال دارند.

اصلی ترین کالای صادراتی روسیه گاز طبیعی است و این کشور ۴۰ درصد از نیاز اروپا به گاز طبیعی را تامین می کند.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور اقتصاد بین‌الملل گفته است: ما پرداخت‌های انرژی را زمان‌بندی کرده‌ایم تا امکان انتقال منظم جریان انتقال انرژی را فراهم کنیم و آنها را از موسسات تحریم‌شده روسیه جدا کنیم.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: ما مجوزهای دیگری را برای کاهش منظم این تجارت روسیه ارائه کرده‌ایم.

وی در عین حال گفت: در چند ماه آینده ما هزینه های بیشتری بر روسیه تحمیل خواهیم کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.رئیس جمهوری آمریکا همچنین پس از رایزنی با اعضای گروه هفت در سخنانی با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنیم.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها