بیانیه مشترک 43 کشور پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط روسیه

بیانیه مشترک 43 کشور پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط روسیه
شنبه 7 اسفند 1400 - 05:14

نماینده دائم آمریکا پس از قرائت بیانیه مشترک 43 عضو سازمان ملل متحد اعلام کرد که روسیه در رای گیری محکوم کردن «حملات به اوکراین» از اختیارات خود سوء‌استفاده کرد.

العالم-آمریکا

به دنبال وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل توسط روسیه برای محکوم کردن «حملات به اوکراین» لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، بیانیه مشترک امضا شده توسط 43 کشور را قرائت کرد.

توماس گرینفیلد هنگام خروج از شورای امنیت پیرامون بیانیه مشترک مطبوعاتی با نمایندگان دائمی دیگر کشورها گفت: «پیش‌نویس قطعنامه حیاتی بود، این موضوع در مورد این بود که آیا کشورها صلح و امنیت بین‌المللی را در شورا تضمین می‌کنند یا خیر. آنها به حفاظت از منشور سازمان ملل معتقد بودند».

نماینده دائم آمریکا با بیان اینکه روسیه در رای گیری با رای وتو از اختیارات خود سوء‌استفاده کرد، گفت: «اینجا رئیس جمهور پوتین متجاوزاست و راه میانه دیگری وجود ندارد».

توماس گرینفیلد با تشکر از همه کشورهایی که از پیش نویس قطعنامه حمایت کردند، خاطرنشان کرد که آنها به حمایت از اوکراین و منشور سازمان ملل ادامه خواهند داد و گفت: «ما این موضوع را به مجمع عمومی خواهیم آورد، جایی که وتوی روسیه معتبر نیست و کشورهای جهان این موضوع را انجام خواهند داد. همچنان روسیه را مسئول می‌دانند».

پربیننده ترین خبرها