تظاهرات لیبیایی‌ها با درخواست برای برگزاری انتخابات و انحلال پارلمان و دولت

تظاهرات لیبیایی‌ها با درخواست برای برگزاری انتخابات و انحلال پارلمان و دولت
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 11:59

مردم لیبی روز شنبه تظاهرات گسترده‌ای با درخواست برای پایان دادن به دوره انتقالی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برگزار کردند.

العالم - لیبی

به گزارش عربی ۲۱، صدها لیبیایی در طرابلس، پایتخت لیبی برای مطالبه برگزاری انتخابات و پایان دادن به مرحله انتقالی در کشور دست به تظاهرات زدند.

معترضان در شهر "شحات" در شرق لیبی، خواستار برکناری پارلمان و دولت انتقالی شدند.

در همین حال جامعه بین المللی حمایت کامل خود را از لزوم حفظ یکپارچگی و استقلال شرکت ملی نفت اعلام کرد.

جمعه هم صدها معترض لیبیایی، در مرکز طرابلس دست به تظاهرات مشابه زدند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی همچون "نه به تمدید و آری به انتخابات"، "نه به دولت انتقالی، نابودی پارلمان" و "مشروعیت برای ملت است نه برای دزدان ملت" نوشته شده بود.

این در حالی است که تظاهراتی در تعدادی از شهرهای شرق لیبی از جمله شهر "البیضا" که تحت کنترل نیروهای حفتر است، برای براندازی پارلمان و دولت انتقالی و همچنین اعتراض به وضعیت بد معیشتی برگزار شد.

لیبی شاهد بحران سیاسی بر سر رهبری دولت است. پارلمان لیبی ۱۰ فوریه فتحی باشاغا، وزیر کشور سابق را به تشکیل دولت جدید مکلف کرد. در حالی که عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر موقت، بر ادامه ریاست دولت خود اصرار دارد و از قبول تصمیم پارلمان این کشور سرباز می‌زند.

لیبیایی‌ها امیدوارند که برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری به پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه که سال‌ها گریبان کشور نفت‌خیز آنها را گرفته است، کمک کند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها