میشل عون: کنار گذاشتن حزب الله به معنای جنگ داخلی است

میشل عون: کنار گذاشتن حزب الله به معنای جنگ داخلی است
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 17:40

رئیس جمهور لبنان درباره ادعاها مبنی بر اختلاف «جریان ملی آزاد» با جنبش حزب الله تأکید کرد که کنار گذاشتن حزب الله به معنای جنگ داخلی است.

العالم - لبنان

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز یکشنبه درباره مذاکرات غیر مستقیم این کشور با رژیم صهیونیستی بر سر تعیین مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی تأکید کرد که موضع حزب الله در این خصوص، «منطقی» است.

عون در گفت‌وگو با پایگاه خبری «اساس مدیا» گفت: «حزب الله حل‌وفصل این پرونده را به دولت واگذار کرده است و از هر تصمیمی که در این زمینه گرفته شود، حمایت خواهد کرد».

وی در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر اختلافات «التیار الوطنی الحر» (جریان ملی آزاد) با حزب الله نیز تأکید کرد: «کنار گذاشتن حزب الله به معنای جنگ داخلی است... آیا باید به سمت جنگ داخلی حرکت کنیم؟».

رئیس جمهور لبنان با بیان اینکه باید به مذاکرات با رژیم صهیونیستی ادامه داد، خاطر نشان کرد: «راه حل، بازگشت به مذاکرات و در عین حل گرفتن حق لبنان در خصوص حفاری است».

این در حالی است که اعضای «فراکسیون وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان اخیرا درباره این مذاکرات تاکید کردند: در حاشیه وقایع و تحولات اخیر مرتبط با موضوع تعیین مرزهای دریایی ظواهر امر نشان می‌دهد که میانجی آمریکایی درصدد است وضعیتی ایجاد کند که حتی اگر شده در آینده، روزنه‌های عادی‌سازی لبنان را با دشمن صهیونیستی باز کند.

فراکسیون وفاداری به مقاومت بر موضع خود مبنی بر اینکه تعیین مرزها بر عهده دولت است، تاکید کرد و گفت: با این وجود وظیفه ملی دولت ایجاب می‌کند که توجه مسئولان ذی‌ربط را به دام‌های میانجی‌گر آمریکایی در روند تعیین مرز را جلب کند تا از خطرات روزنه‌های عادی سازی با دشمن صهیونیست آگاه باشند که تحت هیچ بهانه‌ای پذیرفتی نیست و کاملا مردود است .

مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر ترسیم مرزهای دریایی در اکتبر ۲۰۲۰ تحت نظارت سازمان ملل و با میانجیگری آمریکا آغاز شده و تاکنون پنج دور مذاکره انجام شده که آخرین آن مربوط به ماه مه گذشته است.

«آموس هاچستین» رئیس هیأت آمریکایی در مذاکرات غیر مستقیم برای ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی اخیرا با رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا دیدار کرد. در این دیدار «دورتی شیا» سفیر آمریکا، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه و «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان نیز حضور داشتند.

کل مساحت نفتی آب‌های منطقه‌‌ای لبنان حدود ۲۲ هزار کیلومتر مربع است و مساحتی که با رژیم صهیونیستی بر سر آن منازعه وجود دارد به ۸۵۴ کیلومتر مربع می‌رسد. این مساحت مورد منازعه به ۱۰ منطقه یا بلوک تقسیم شده که بلوک نفتی شماره ۹ یکی از آن است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها