درخواست از رومانی برای کمک به بازگشت اتباع ایرانی از اوکراین

درخواست از رومانی برای کمک به بازگشت اتباع ایرانی از اوکراین
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 19:33

دستیار وزیر خارجه کشورمان در دیدار سفیر رومانی خواستار ارائه تسهیلات لازم از سوی این کشو ر برای آن دسته از ایرانیان مقیم اوکراین شد که قصد دارند از طریق رومانی به ایران بازگردند.

العالم - ایران

«محمدحسن حبیب اله زاده» دستیار وزیر امور خارجه و‌ مدیرکل مدیترانه و شرق ارو‌پای وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) در دیدار «میرلا کارمن گرکو» سفیر رومانی در تهران در خصوص راههای مساعدت این کشور برای کمک به خروج امن شهروندان ایرانی مقیم اوکراین از طریق خاک این کشور گفت وگو و تبادل نظر کرد.

حبیب اله زاده بازگشت امن شهروندان ایرانی مقیم اوکراین را دغدغه مهم دولت جمهوری اسلامی ایران خواند و از طرف رومانیایی خواست با توجه به مرز مشترک رومانی با اوکراین تسهیلات لازم را برای آن دسته از شهروندان ایرانی که قصد دارند از طریق رومانی به کشور بازگردند را فراهم کند.

خانم «میرلا کارمن گرکو» سفیر رومانی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به درک نگرانی دولت و ملت ایران برای سلامتی شهروندان خود، آمادگی کشور متبوعش را برای همکاری با سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست برای کمک به ایرانیانی که قصد خروج از اوکراین از طریق خاک رومانی را دارند ابراز کرد. وی اطمینان داد دولت رومانی از ارائه هرگونه تسهیلات در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است دستیار وزیر و‌ مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه دیروز نیز در دیدار سفیر لهستان در تهران خواستار مساعدت این کشور برای تسهیل در انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق مرز لهستان به ایران شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها