موضع بن سلمان در قبال جنگ روسیه و اوکراین از زبان "مجتهد"  

موضع بن سلمان در قبال جنگ روسیه و اوکراین از زبان
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 22:43

در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در اوکراین و پیچیدگی شدید صحنه سیاسی بین‌الملل، «مجتهد» توئیتر معروف، موضع محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را در قبال درگیری‌های کنونی افشا کرد

العالم عربستان

این افشاگر معروف سعودی که بیش از 2 میلیون نفر دنبال کننده دارد، در توییتی مدعی شد بن سلمان بعید می داند تأثیرات جنگ اوکراین به منطقه کشیده شود.

وی افزود: ولیعهد سعودی «اصرار دارد که هیچ تغییری در وضعیت امنیتی، نظامی، اداری و رسانه ای ایجاد نمی شود».

مجتهد همچنین با بیان اینکه بن سلمان افزایش قیمت نفت را یک منفعت شخصی برای خود می‌داند، زیرا هر درآمد اضافی یا به جیب او می‌رود یا سرکوب مردم را تأمین مالی می‌کند، توضیح داد: این به معنای لغو مالیات یا کاهش قیمت خدمات و سوخت نیست.

گزارش شبکه آمریکایی "سی ان ان" به روابط عربستان و آمریکا و فرضیه های تغییر دیدگاه بایدن رئیس جمهور نسبت به ولیعهد سعودی با توجه به بحران اوکراین و افزایش قیمت نفت ناشی از آن پرداخته است.

گفتنی است کاخ سفید پس از آغاز به کار رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که جو بایدن روابط خود با عربستان سعودی را بازنگری و عملا از گفتگو با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی خودداری خواهد کرد

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید در فوریه سال گذشته گفت بایدن با ملک سلمان صحبت خواهد کرد. با این وجود، این ولیعهد است که به امور روزانه کشور، از جمله سیاست نفت، رسیدگی می کند.

پربیننده ترین خبرها