مشاور اسد: جهان از سلطه غرب به ستوه آمده است

مشاور اسد: جهان از سلطه غرب به ستوه آمده است
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 08:24

مشاور رئیس جمهور سوریه تأکید کرد، بشریت باید بداند که نیاز مبرمی به یک نظام جهانی دارد که به حاکمیت کشورها و حقوق بین‌الملل احترام می‌گذارد.

العالم - سوریه

«بثینه شعبان» مشاور بشار اسد رئیس جمهور سوریه شامگاه یکشنبه در واکنش به رخدادهای اخیر اوکراین تأکید کرد، جنگ در اوکراین، به روابط روسیه و غرب ارتباط دارد که سابقه آن به نیم قرن پیش می‌رسد.

شبکه خبری الاخباریه به نقل از شعبان گزارش داد، غرب به تعهدات خود درباره گسترش ناتو در شرق، متعهد نبود و به همین دلیل، روسیه چاره دیگری نداشت. وی گفت که سوریه نیز همین تجربه روسیه با غرب را دارد.

مشاور اسد با بیان اینکه تحریم های ظالمانه غرب علیه ملت سوریه، به مرز مجازات های گروهی می‌رسد، خاطر نشان کرد: «اگر روسیه این اقدام را انجام نمی‌داد، ضرر این کشور بسیار بیشتر بود. آیا آمریکا قبول می‌کند که همسایه‌اش مکزیک با روسیه همپیمان شود؟».


شعبان با اشاره به اینکه موضع ترکیه در قبال روسیه، به سود روابط این دو کشور نیست، تصریح کرد، غرب برای مخدوش کردن تصویر روسیه و تحقق اهداف خود، از اصطلاحات مختلفی استفاده می‌کند، ولی جهان، از سلطه غرب به ستوه آمده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کس نمی‌تواند حدس بزند که این دوره چگونه به پایان خواهد رسید، گفت: «بشریت باید بداند که نیاز مبرمی به یک نظام جهانی دارد که به حاکمیت کشورها و حقوق بین‌الملل احترام می‌گذارد».

مشاور رئیس جمهور سوریه همچنین تأکید کرد که غرب رو به افول و شرق رو به صعود است؛ لذا رخدادهای امروز تکلیف همه چیز را برای حرکت به سوی یک جهان چند قطبی روشن خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها