قدردانی وزیر خارجه سوریه از حمایت‌های ایران از دولت و ملت این کشور

قدردانی وزیر خارجه سوریه از حمایت‌های ایران از دولت و ملت این کشور
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 21:43

وزیر خارجه سوریه در دیدار مشاور ارشد وزیر امور خارجه از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی قدردانی کرد و روابط دو کشور را راهبردی خواند.

العالم - ایران - سوریه
«علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که در رأس هیأتی به سوریه سفر کرده است، امروز (دوشنبه) نهم اسفند ماه با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، درباره توسعه همکاری‌ها بین دو کشور، آخرین تحولات سوریه، تحولات اوکراین، استمرار گفت‌وگوهای روند آستانه و کمیته قانون اساسی، بحث و تبادل نظر شد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در این دیدار تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت سوریه خواهد بود و سیاست انزوا برای سوریه شکست خورده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت گفت‌وگوهای ملی سوری - سوری، بازگشت آوارگان و بازسازی این کشور، تلاش خواهد کرد.

خاجی همچنین تصریح کرد: برگزاری اجلاس وزرای خارجه و همچنین نشست سران کشورهای ضامن روند آستانه در تهران در دست پیگیری است.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و ملت سوریه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و حمایت از گفت‌وگوها بین سوری‌ها در چارچوب روند آستانه، قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به روابط راهبردی بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه، همواره رایزنی‌های آنها در نقاط عطف تحولات منطقه استمرار خواهد داشت.

وزیر خارجه روسیه گفت: دشمنان ملت سوریه در تلاش هستند آنچه را از طریق نظامی با ایجاد و حمایت گروه‌های تروریستی در سوریه، به دست نیاورده‌اند از طریق نبرد سیاسی و تحریم‌ها به دست آورند.

پربیننده ترین خبرها