در مصر ترند شد: سيسي آرزوی ما کناره گیری توست

در مصر ترند شد: سيسي  آرزوی ما کناره گیری توست
سه شنبه 10 اسفند 1400 - 22:27

هشتک‌های (برو سیسی، مقاومت در برابر اشغالگر افتخار است) در مصر توسط کاربران ترند شد.

العالم- داغهای مجازی

مطالبه گران مصری شعار "سیسی برو" را مطرح کرده و خواستار مقاومت در برابر نظام و حرکت برای سرنگونی رئیس جمهور شدند.

دادگاه تجدیدنظر در مصر شنبه گذشته با تایید تصمیم دادگاه کیفری عبدالمنعم ابوالفتوح و 15 تن از رهبران "اخوان المسلمین " را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

بنابه‌گزارش روسیا الیوم دادگاه تجدید نظر به ریاست محمد رضا حسین، معاون رئیس دادگاه تجدیدنظر، تصمیم دادگاه کیفری صادر شده 13 ماه گذشته مبنی بر قرار دادن نام عبدالمنعم ابوالفتوح و 15 نفر از رهبران گروه الاخوان المسلمین در لیست گروه‌های تروریستی برای مدت 5 سال از تاریخ صدور حکم دادگاه کیفری را تایید کرد.

این فهرست شامل: احمد عبدالمنعم ابوالفتوح، محمود عزت، ابراهیم منیر، از رهبران اخوان المسلمین گروه ممنوع الفعالیت ه در مصر وبرخی افراد دیگر است.

حکم دادگاه تجدیدنظر دیروز شنبه صادر شد که عبدالمنعم ابوالفتوح و 6 نفر دیگر از محکومان خواهان تجدیدنظر در آن شدند.

هشتگ (برو سیسی) یک هشتگ قدیمی است که بسیاری از مصری‌های مخالف سیاست عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر همچنان از آن استفاده می کنند، همانطور که مصری‌ها قبلا به مناسبت دهمین سالگرد انقلاب 25 ژانویه 2011 آن را مطرح کرده بودند.

انقلابی ها مصر 25 ژانویه 2011 ، پس از 18 روز تحصن در میدان التحریر و سردادن شعارهایی مبنی بر "زندگی، آزادی و عدالت اجتماعی" فقر، فساد و بی عدالتی در طول چندین دهه ، حسنی مبارک رئیس جمهور فقید را پس از 3 دهه قدرت برکنار کردند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز یکشنبه، 23 ژانویه، طی سخنرانی در مراسم جشن روز پلیس، انقلاب 25 ژانویه را به مردم مصر تبریک گفت و تاکید کرد که این انقلاب آرزوی مصری ها برای ساختن آینده ای جدید را عملی می کند که همه مردم معیشت مناسبی دارند.

السیسی بارها به انقلاب 25 ژانویه حمله کرد و اتهام خود مبنی بر اینکه این انقلاب در صدد ویرانی کشور است را تکرار و خاطرنشان کرد که یکی از دلایل تخریب دولت، تحریک مردم و تبدیل آن به ابزاری برای نابودی آن است

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها