تأکید کویت بر کاهش تنش بین روسیه و اوکراین

تأکید کویت بر کاهش تنش بین روسیه و اوکراین
چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 12:26

هیأت وزیران کویت در نشستی ضمن بررسی تحولات اوکراین، بر موضع ثابت این کشور در مخالفت با استفاده از زور و تهدید تأکید کرد.

العالم - آسیا
هیأت وزیران کویت در نشست فوق‌العاده‌ای که در کاخ السیف برگزار شد، به بررسی تحولان کنونی و رویارویی نظامی بین اوکراین و روسیه پرداخت.

در بیانیه صادره از هیأت وزیران کویت آمده است که «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه و سرپرست وزارت دفاع کویت در این نشست تحولات بین‌المللی را بررسی و بر موضع ثابت و اصولی کویت در مخالفت با استفاده از زور و تهدید تأکید کرد.

وزیر خارجه کویت گفت که این کشور با نگرانی و تأسف شدید نابسامانی اوضاع و تشدید تنش‌ها در اوکراین را دنبال می‌کند. وی بر اهمیت پایبندی به اصول قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل در خصوص روابط بین کشورها که مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها، سلامت منطقه‌ای، اصول حسن همجواری و حل منازعات به روش مسالمت‌آمیز است، تأکید کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، این وزیر کویت همچنین ضرورت احترام به استقلال اوکراین، حمایت کامل کشورش از تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای آرام کردن اوضاع، خویشتنداری طرفین و حل‌وفصل اختلافات با استفاده از ابزارهای مسالمت‌آمیز و نیز اتخاذ تدابیر لازم جهت حمایت از غیرنظامیان را مورد تأکید قرار داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها