تبعیت توییتر از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رسانه‌های روسیه

تبعیت توییتر از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رسانه‌های روسیه
چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 14:09

توییتر اعلام کرد که از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رسانه های دولتی روسیه تبعیت خواهد کرد.

العالم - اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، توییتر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نسبت به تحریم های اتحادیه اروپا علیه رسانه های دولتی روسه از جمله "آر تی" و "اسپوتنهیک" زمانیکه اجرایی شوند، پایبند خواهد بود.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا نیز در این زمینه گفت: تحریم های اتحادیه اروپا احتمالا از لحاظ قانونی ما را ملزم می کند از انتشار محتوای خاص در کشورای عضو اتحادیه اروپا جلوگیری به عمل بیاوریم. زمانیکه این دستور اجرایی شود، قصد داریم از آن تبعیت کنیم.

در خارج از اتحادیه اروپا نیز توییتر اعلام کرد ک به تمرکز بر کاهش دید محتوای به همراه برچشب گذاری آن ادامه خواهد داد.

الکسی دانیلوف رئیس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین سه‌شنبه شب اعلام کرد، نیروهای این کشور نقشه ترور ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور را خنثی کردند.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

پربیننده ترین خبرها