کمیسیون اروپا اعطای ویزای حفاظت موقت به پناهجویان اوکراینی را پیشنهاد داد

کمیسیون اروپا اعطای ویزای حفاظت موقت به پناهجویان اوکراینی را پیشنهاد داد
چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 14:42

کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفند) پیشنهاد اعطای ویزای حفاظت موقت با مزایایی؛ از جمله اجازه اقامت، کار و رفاه اجتماعی به پناهجویان اوکراینی را ارائه داد.

العالم - اروپا - امریکا

بنابر گزارش رویترز، مصوبه جدید که با توجه به سیل عظیم پناهجویان اوکراینی اتخاذ شده است، سطح همسانی از حفاظت را برای این پناهجویان در همه کشورها ارائه می‌دهد. این پیشنهاد فردا (پنجشنبه) در نشست وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد شمار پناهجویان اوکراینی به سرعت در حال افزایش است و تا دیروز به ۶۶۰ هزار نفر رسیده است.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. روسیه اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

شابیا مانتو، سخنگوی کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد روز جمعه (ششم اسفند) و یک روز بعد از آغاز درگیری‌ها گفته بود احتمال دارد شمار پناهجویان اوکراینی به ۵ میلیون نفر برسد.

پربیننده ترین خبرها