یک فرمانده ارشد روسیه در اوکراین کشته شد

یک فرمانده ارشد روسیه در اوکراین کشته شد
جمعه 13 اسفند 1400 - 03:28

به گفته یک مقام نظامی روسیه، آندری سوخووتسکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی روسیه در جریان درگیری با نیروهای اوکراینی کشته شده است.

العالم - اروپا

به نوشته "دیلی میل"، ژنرال آندری سوخووتسکی که معاون فرمانده ارتش ۴۱ ارتش روسیه بود، در جریان درگیری با نیروهای اوکراینی کشته شد.

مرگ وی هنوز به طور رسمی توسط وزارت دفاع روسیه تایید نشده است، اما سرگئی چیپیلیوف یکی از همکاران وی در شبکه‌های اجتماعی از کشته شدن اوگفت و این خبر به طور گسترده در چندین رسانه روسیه و اوکراینی منعکس شده است.

یک منبع نظامی اعلام کرد که آندری سوخووتسکی توسط یک تک تیرانداز کشته شده است.

هنوز مشخص نیست این فرمانده روسیه در چه منطقه‌ای از اوکراین کشته شده است.

کرملین اعلام کرده است که در جریان ۸ روز "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین، ۴۹۸ نیروی نظامی این کشور کشته و یک هزار و ۶۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

این درحالی است که اوکراین ادعا می‌کند تاکنون ۹ هزار نیروی ارتش روسیه در اوکراین کشته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها