درخواست سناتور آمریکایی برای ترور پوتین؛ مسکو شدیدا واکنش نشان داد

درخواست سناتور آمریکایی برای ترور پوتین؛ مسکو شدیدا واکنش نشان داد
جمعه 13 اسفند 1400 - 12:09

به دنبال اظهارات سناتور آمریکایی برای ترور رئیس جمهور روسیه، سفارت مسکو شدیدا به آن واکنش نشان داد.

العالم - آمریکا

به دنبال اظهارات «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی درباره ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، سفارت مسکو در واشنگتن شدیدا به آن واکنش نشان داد و این اظهارات را محکوم کرد.

براساس گزارش العربیه، گراهام روز پنج شنبه در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اظهاراتی عجیب گفته، باید کسی در روسیه پوتین را ترور کند.

وی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز افزود: چطور (این جنگ) تمام می‌شود؟ وقتی کسی در روسیه جلو بیاید و این(پوتین) را از دور خارج کند.

وی همچنین در حساب توئیتری خود نیز این درخواست خود را تکرار کرده و خطاب به مردم روسیه نوشته؛ شما باید برای کشورتان کاری بکنید و جهان قدردان این خدمات شما خواهد بود.

سفارت روسیه در آمریکا در واکنش به این اظهارات گفته؛ درخواست سناتور لیندسی گراهام را به شدت محکوم می‌کنیم و خواستار توضیح رسمی واشنگتن درباره آن هستیم.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به نقش آمریکا در بحران اوکراین گفته، «مزدوران خارجی در کنار نظامیان اوکراین در حال جنگ علیه نیروهای روس هستند. پوتین همچنین گفته، اوکراینی‌ها «تهدید و شست‌وشوی مغزی» شده‌اند و در حال حاضر روسیه در حال مبارزه با «نئونازیسم» در این کشور است.

فارس

پربیننده ترین خبرها