زلنسکی: سقوط اوکراین یعنی سقوط کل اروپا/ ناتو به بمباران شهرها و روستاهای اوکراین چراغ سبز نشان داد

زلنسکی: سقوط اوکراین یعنی سقوط کل اروپا/ ناتو به بمباران شهرها و روستاهای اوکراین چراغ سبز نشان داد
شنبه 14 اسفند 1400 - 01:54

رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر خواستار حمایت اروپا از کی‌یف شد و خطاب به کشورهای اروپایی گفت: اگر ما سقوط کنیم، شما هم سقوط خواهید کرد.

العالم-اروپا

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیشب از طریق ویدئوکنفرانس در تجمعات مردم تفلیس، پاریس، لیون، براتیسلاوا، فرانکفورت، ویلنیوس و پراگ برای اعلام همبستگی با کی‌یف در برابر حملات روسیه شرکت کرد و از مردم اروپا خواست ساکن ننشیند و در حمایت از اوکراین به خیابان‌ها بیایند.

زلنسکی «ایستادگی اوکراین در برابر روسیه» را برای اروپا حائز اهمیت دانست و خطاب به اروپایی‌ها گفت: شما نباید سکوت کنند؛ چرا که اگر اوکراین سقوط کند، شما هم سقوط می‌کنید.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین در واکنش به دست رد آمریکا و ناتو به درخواست او برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین گفت: نمی‌توانم درک کنم که چرا متحدان ما تصمیمی برای بستن حریم هوایی اوکراین نگرفتند.

ولودیمیر زلنسکی تصمیم ناتو مبنی‌بر عدم ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را محکوم کرد و گفت: امروز ناتو به بمباران بیشتر شهرها و روستاهای اوکراین چراغ سبز نشان داد و از ایجاد منطقه پرواز ممنوع خودداری کرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز جمعه در جمع وزرای خارجه عضو با بیان اینکه « ما به‌دنبال جنگ با روسیه نیستیم»، اعلام کرد که اعضای این ائتلاف نظامی به اتفاق آرا درخواست مقامات کی‌یف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرده‌اند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیشب در سخنانی در نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل اعلام کرد که به ‌دلیل خطر بروز جنگ با روسیه، امکان ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ممکن نیست.

وی با اشاره به روابط کنونی متشنج روسیه و غرب مدعی شد: روسیه امروز بیش از هر زمان دیگری در انزواست و ما هم بیش از هر زمان دیگری متحد هستیم.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها