بلینکن: منطقه پرواز ممنوع در اوکراین منجر به جنگ با روسیه خواهد شد

بلینکن: منطقه پرواز ممنوع در اوکراین منجر به جنگ با روسیه خواهد شد
شنبه 14 اسفند 1400 - 01:37

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تلاش‌های غرب برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین «به جنگ با روسیه منجر می‌شود» و کشورش قصد ندارد به این شکل عمل کند.

العالم-آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیشب در سخنانی در نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل اعلام کرد که به ‌دلیل خطر بروز جنگ با روسیه، امکان ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ممکن نیست.

وی با اشاره به روابط کنونی متشنج روسیه و غرب مدعی شد: روسیه امروز بیش از هر زمان دیگری در انزواست و ما هم بیش از هر زمان دیگری متحد هستیم.

بلینکن حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین را یک اقدام «بسیار خطرناک» خواند و گفت: روسیه باید هرچه سریعتر حملات خود به نیروگاه هسته‌ای اوکراین را متوقف کند و به پرسنل غیرنظامی اجازه دهد تا به کار خود در این نیروگاه ادامه دهند.

وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که ایالات متحده «آماده تشدید تحریم‌ها علیه مسکو و راه‌حل‌های دیپلماتیک با روسیه در وضعیت مربوط به اوکراین است».

وی خاطرنشان کرد که کشورش هیچ منفعت راهبردی برای کاهش حجم نفت در بازارها ندارد، اما تحریم بخش انرژی روسیه را رد نمی‌کند.

بلینکن از روسیه خواست تا عملیات نظامی در نزدیکی مراکز هسته‌ای اوکراین را متوقف کند و کاخ سفید از کنگره خواسته است تا 10 میلیارد دلار برای حمایت از اوکراین تصویب کند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها