اختاپوس رسانه ای غرب؛ دوگانه تحریم روسیه و آزادی اسرائیل درکشتار فلسطینیان

اختاپوس رسانه ای غرب؛ دوگانه تحریم روسیه و آزادی اسرائیل درکشتار فلسطینیان
شنبه 14 اسفند 1400 - 21:23

به نظر می‌رسد اختاپوس رسانه‌ای غرب که قلب و دل مخاطبان اروپایی و غربی را تسخیر کرده، نتوانسته است چهره نژادپرستانه و ریاکارانه غرب را در تعاملش با رویدادهای اوکراین کاملا پنهان کند.

العالم- کشکول

کسانی بودند که به برخی طرف‌های عربی و اسلامی که از استانداردهای دوگانه غرب در تعامل با حمله روسیه به اوکراین انتقاد می‌کردند، اعتراض داشتند؛ زیرا آنها این انتقادها را در راستای منافع روسیه و در حمایت از این اقدام روسیه تلقی می‌کردند. اگرچه هیچ‌یک از این منتقدان، از حمله به روسیه حمایت نمی‌کنند ولی در عین حال خواستار اتخاذ رویکردی دیپلماسی برای حل و فصل اختلافات میان کشورها هستند.

به رغم اینکه دولت‌های اروپایی و غربی رسانه‌هایی را که واقعیت‌های تحولات جاری در اوکراین را به صورت شفاف گزارش می‌کنند، توقیف و یا تعطیل کرده اند، ریچارد بوید، نماینده پارلمان ایرلند به شدت از سیاست یک بام و دو هوای غرب انتقاد کرده و گفته است: جامعه بین‌المللی تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ظرف پنج روز اعمال کرد درحالی که هیچ تحریمی را علیه اشغالگران اسرائیلی که از ده‌ها سال پیش فلسطین را اشغال کرده‌اند تنها به بهانه کارآمد نبودن اعمال نکرده‌اند.

آنچه نماینده ایرلندی گفت همان است که دنیا خواهد گفت یعنی نقش خبیثانه رسانه‌های غربی در زمینه وارونه جلوه دادن واقعیت که اسرائیل را "قربانی" و مردم فلسطین را "تروریست" معرفی کردند، امروز نیز همین رسانه‌ها واقعیت بحران اوکراین را وارونه جلوه می دهند، غرب به خاطر این حمله، روسیه را آماج تحریم قرار داده اما نه فقط نسبت به جنایات رژیم اسرائیلی علیه مردم فلسطین در 70 سال گذشته بی‌تفاوت است، بلکه با صهیونیست‌ها در این جنایات همدست است، به همین دلیل اگر این همدستی منافقانه غرب نبود، صهیونیست‌ها هرگز نمی‌توانستند چنین جنایاتی را مرتکب شوند، این همان واقعیتی است که نماینده ایرلندی درباره آن سخن گفته است..

اظهارات بوید گواهی بر این مدعاست که بسیاری در عرصه جهانی به رسانه‌های غربی که طبق ساز وکار و برنامه‌های صهیونیسم جهانی فعالیت می‌کنند، اعتماد نمی‌کنند.

پربیننده ترین خبرها