ویرانی شهرهای اوکراین؛ روسیه گذرگاه های انسانی برای تخلیه غیرنظامیان باز می کند+ ویدیو

شنبه 14 اسفند 1400 - 17:13

نیروهای روسی با تصرف شهرهای اطراف کی یف به تدریج خود را به دروازه های پایتخت اوکراین می رسانند.

العالم _ اوکراین

واشنگتن پست از پیشروی سریع نیروهای روسی به سمت کی یف از محور شرقی خبر می دهد. این در حالی است که ارتش اوکراین در خبری متناقض مدعی است که مانع پیشروی نیروهای روسیه در چند محور از جمله در نواحی کی یف شده است.

به گزارش العالم، به نظر می رسد ارتش روسیه استراتژی محاصره را در پیش گرفته و براساس این استراتژی خارکیف را در شرق، کی یف را در شمال و ماریوپول و بندر استراتژیک آن را در جنوب اوکراین محاصره کرده است. مسکو امروز در ماریوپول آتش بس برقرار و اعلام کرد پس از گفتگو با کی یف، چند گذرگاه انسانی را برای خروج امن شهروندان از آن ایجاد کرده است.

در همین حال غربی ها پیش بینی می کنند که مسکو حملات خود را به مراکز مسکونی افزایش دهد و شهرهای اوکراین را بمباران کند تا آنها وادار به تسلیم شوند.

این در حالی است که کی یف مسکو را متهم کرده است که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. از طرف دیگر مسکو نیز ملی گرایان اوکراینی را متهم کرده است که سامانه های پرتاب موشک را میان ساختمان های مسکونی در خارکیف مستقر کرده و ساکنان این ساختمان ها را گروگان گرفته اند. ناظران معتقدند این اتهامات متقابل برای توجیه طولانی شدن نبرد بر سر خارکیف است. این در حالی است که هیچ کدام از دو طرف هنوز نتوانسته اند به جنگ در این شهر به نفع خود خاتمه دهند.

بر همین اساس جنگ لفظی و تبلیغاتی بین دو طرف همچنان ادامه دارد. در حالی که ارتش اوکراین از انهدام 36 جنگنده و 40 بالگرد روسیه در جنگ خبر می دهد، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که بیش از دو هزار مرکز نظامی اوکراینی از جمله مراکز استقرار تانک، جنگنده و توپخانه اوکراین را منهدم کرده است.

کشورهای غربی که اوکراین بر حمایت آنها در جنگ با روسیه اعتماد کرده بود، همچنان اصرار دارند که نقش آنها فقط دادن سلاح به ارتش اوکراین است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها