فرانسه، انگلیس را به بدرفتاری با پناهندگان اوکراینی متهم کرد

فرانسه، انگلیس را به بدرفتاری با پناهندگان اوکراینی متهم کرد
يکشنبه 15 اسفند 1400 - 08:17

فرانسه روز شنبه انگلیس را به واکنش ناکافی و فاقد انسانیت در کمک به پناهندگان اوکراینی متهم کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش‌ خبرگزاری فرانسه، صدها نفر از اوکراینی‌ها در روزهای اخیر پس از فرار از تهاجم روسیه به کشورشان به شهر کاله در شمال فرانسه آمده‌اند و امیدوارند به اقوام مستقر خود در بریتانیا بپیوندند.

در همین مورد "جرالد دارونین" وزیر کشور فرانسه در نامه ای به "پریتی پاتل" وزیر کشور انگلیس گفت: پاسخ بریتانیا "کاملاً نامناسب" است و نشان دهنده "عدم انسانیت" نسبت به پناهندگانی است که اغلب در اضطراب هستند.

دارونین از همتای انگلیسی خود خواست تا یک حضور کنسولی مناسب در کاله برای صدور ویزا ایجاد کند.

به گفته وزیر کشور فرانسه، در روزهای گذشته ۴۰۰ پناهجوی اوکراینی خود را به گذرگاه های مرزی کاله معرفی کرده اند، اما به حدود ۱۵۰ نفر از آنها گفته شد که بروند و در کنسولگری بریتانیا در پاریس یا بروکسل ویزا بگیرند.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان گفت که شمار پناهجویان اوکراینی بر اساس آمار به ۳۶۸ هزار نفر طی ۴ روز درگیری رسیده و احتمال دارد تا ۴ میلیون نفر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه مردم اوکراین با خودروهای شخصی، قطارهای مملو از جمعیت یا پای پیاده در حال خروج از این کشور و ورود به کشورهای همسایه هستند. شمار دیگری از پناهجویان اوکراینی نیز وارد رومانی، اسلواکی و مولداوی شده‌اند. مردان ۱۸ تا ۶۰ سال برای مبارزه اجازه خروج از کشور ندارند.

پربیننده ترین خبرها