دستور توقف فعالیت‌های پتروشیمی در بندر حیفا صادر شد

دستور توقف فعالیت‌های پتروشیمی در بندر حیفا صادر شد
يکشنبه 15 اسفند 1400 - 21:16

کابینه رژیم صهیونیستی حکم تعطیلی تمامی فعالیت‌های پتروشیمی در خلیج حیفا را به بهانه آماده سازی برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه صادر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های عبری زبان در واکنش به تعلیق فعالیت پتروشیمی در بندر حیفا، آن را شکست و ناکامی بزرگ اقتصادی اسرائیل توصیف کردند.

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به این تصمیم خبر داد: تمام فعالیت‌های صنایع پتروشیمی در خلیج حیفا طی یک دهه پیش رو متوقف خواهند شد تا زمینه ایجاد زیر ساخت‌ها این منطقه فراهم شود.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان، براساس این دستور، فعالیت صنایع پتروشیمی در یک پروسه زمانی 10 ساله کاملا تعطیل خواهند شد و جای آن را طرح‌های زیر بنایی و مسکونی دیگری خواهد گرفت.

قرار است در این طرح به تدریج تمام فعالیت‌های پتروشیمی در خلیج حیفا کاهش یافته تا در پروسه 10 ساله کاملا متوقف شوند و به جای آن 100 هزار واحد مسکونی ساخته شده و جامعه هدف (صهیونیست‌های مهاجر) در این منطقه اسکان داده شوند.

گفتنی است گرچه صهیونیست‌ها تلاش دارند تا این برنامه را به فعالیت‌های دوستدار محیط زیست مرتبط کنند اما به اعتقاد شماری از کارشناسان طرح مذکور با وحشت رژیم صهیونیستی از تبدیل شدن این منطقه به پاشنه آشیل اسرائیل در جنگ‌های آتی بی ارتباط نیست.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها