تظاهرات‌ گسترده در صعده در محکومیت تحریم سوختی یمن

تظاهرات‌ گسترده در صعده در محکومیت تحریم سوختی یمن
دوشنبه 16 اسفند 1400 - 12:07

مردم یمن در استان صعده با شرکت در تظاهرات، اعتراض خود را به تحریم نفتی علیه یمن اعلام و خاطرنشان کردند که تحریم مشتقات نفتی علیه یمن تصمیمی آمریکایی است و پاسخ آن‌ها به این تحریم و محاصره جهاد و عملیات‌ «اعصار الیمن» است.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، شمار زیادی از مردم استان صعده با شرکت در تظاهرات امروز (دوشنبه) و با سر دادن شعار «تحریم مشتقات نفتی یک تصمیم آمریکایی است و گزینه ما "اعصار الیمن" است» با انتشار بیانیه‌ای جامعه جهانی و سازمان ملل را مسئول سکوت در قبال جنایت بستن بندر الحدیده دانستند.

در این بیانیه آمده است: «ما آمریکا را مسئول کامل محاصره می‌دانیم و بر مقابله با آن با بسیج عمومی و جهاد مقدس تاکید می‌کنیم. تحریم مشتقات نفتی و محروم کردن یمنی‌ها از آن، یک تجاوز آمریکایی است و مقابله با آن یک وظیفه شرعی است. بستن بندر الحدیده، یک جنایت جنگی آشکار است و ما جامعه جهانی و سازمان ملل را مسئول سکوت در قبال این جنایت می‌دانیم».

در ادامه این بیانیه ضد آمریکای آمده است:ما از تمام اقدامات نظامی رهبری یمن در قبال این تجاوز برای شکستن محاصره مردم صبور خود حمایت می‌کنیم. انتخاب ما در مقابل این محاصره متجاوز، عملیات "اعصار الیمن" (طوفان یمن) با بسیج عمومی برای اعزام نیرو به جبهه‌ها و جمع آوری پول برای این نبرد است. رنجی که شهروندان یمنی در مناطق تحت اشغال تجربه کرده‌اند؛ نشان می‌دهد که برنامه‌های تجاوز همه مردم یمن را بدون استثنا هدف قرار می‌دهد».

در بخش پایانی این بیانیه در خطاب به همه مردم آزاده استان‌های تحت اشغال نیروهای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن خواسته شد تا در مقابل تجاوزها و مزدوران، به پا خیزند، زیرا هیچ راهی برای پایان دادن به این رنج جز آزادسازی یمن وجود ندارد».

دیروز نیز کارکنان بخش بهداشت و شرکت نفت یمن با برگزاری یک تجمع در صنعاء، بی اعتنایی سازمان ملل به توقیف کشتی‌های حامل نفت یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی را محکوم کرد.

کمیته ساماندهی برنامه‌های مناسبات در استان‌های مختلف یمن، دیروز از آحاد مردم این کشور در استان های مختلف برای حضور در راهپیمایی گسترده در محکومیت محاصره کمر شکن این کشور از سوی آمریکا دعوت کرد.

این راهپیمایی‌ها طی صبح و عصر امروز با شعار «تحریم مشتقات نفتی تصمیمی آمریکایی و گزینه ما اعصار الیمن است» برگزار می‌شود. اعصار الیمن اشاره به عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن و بسیج مردمی در برابر تجاوز نظامی ائتلاف سعودی و مقاومت در برابر محاصره این کشور است.

پربیننده ترین خبرها