هشدار روسیه درباره افزایش بهای نفت به 300 دلار

هشدار روسیه درباره افزایش بهای نفت به 300 دلار
سه شنبه 17 اسفند 1400 - 09:34

تاکنون بیش از 1.7 میلیون اوکراینی به کشورهای همسایه وارد شده اند.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، مسکو هشدار داد که ممنوعیت غرب بر واردات نفت روسیه ممکن است بهای نفت را بیش از دو برابر افزایش دهد و به 300 دلار در هر بشکه برساند و باعث بسته شدن خط لوله اصلی گاز به آلمان شود. این در حالی است که مذاکرات در مورد اوکراین در بحبوحه تلاش‌ها برای توافق بر سر عبور ایمن غیرنظامیان پیشرفت اندکی داشته است.

تاکنون 1.7 میلیون نفر از اوکراین به کشورهای همسایه پناهنده شده اند، مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه مسکو به اجرا گذاشته شده است و بیم از درگیری گسترده‌تر در غرب نیز تشدید شده است که برای دهه‌ها دور از تصور بود.

این در حالی است که کی‌یف کریدورهای بشردوستانه احتمالی به روسیه و بلاروس را رد کرد اما گفت که پیشرفتی در مورد توافق لجستیک برای غیرنظامیان به دست آمده است.

به دنبال افزایش فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ایالات متحده گفت که واشینگتن و متحدان اروپایی‌اش در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند؛ موضوعی که بهای جهانی نفت را به بالاترین سطح از سال 2008 رساند.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز در پاسخ به این تحولات گفت: «ممنوعیت نفت روسیه پیامدهای فاجعه‌باری را برای بازار جهانی به دنبال خواهد داشت و بهای نفت ممکن است بیش از دو برابر افزایش یابد و به بیش از 300 دلار در هر بشکه برسد.»

وی افزود: «ما کاملاً حق داریم که تصمیمی مشابه اتخاذ کنیم و پمپاژ گاز از طریق خط لوله گاز نورد استریم 1 را تحریم کنیم.»

دو فرد مطلع در این خصوص به رویترز گفتند در صورت لزوم، ایالات متحده مایل است بدون متحدان در اروپا در این حوزه وارد عمل شود. بسیاری از کشورهای اروپایی به شدت به انرژی روسیه متکی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها