جانشین ستاد کل نیروهای مسلح:

راهبردهای جنگ ترکیبی برای اقتدار در همه زمینه‌ها باید تبیین شود

راهبردهای جنگ ترکیبی برای اقتدار در همه زمینه‌ها باید تبیین شود
سه شنبه 17 اسفند 1400 - 13:49

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص «جنگ ترکیبی»، گفت: جنگ ترکیبی به معنای قدرتمند شدن در همه زمینه ها و نداشتن موضع دفاعی است که برای این منظور باید راهبردها و راهکارهای اجرای آن به خوبی مشخص و تبیین شود.

العالم - ایران

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده روز سه‌شنبه در آیین دانش آموختگی خلبانان پایگاه شکاری شهید نوژه همدان افزود: تمام همت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحقق مطالبات فرماندهی معظم کل قواست و ایشان بر موضوع جنگ ترکیبی تاکید دارند که یک راهبرد و سیاست برای همه ما (لشگری و کشوری) محسوب می شود.

وی اظهار داشت: برهمین اساس و در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید ضمن تفسیر ابعاد جنگ ترکیبی، راهبردها و راهکارهای اجرایی آن را نیز مشخص و تبیین کنیم.

امیر نصیرزاده افزود: مفهوم اصلی جنگ ترکیبی قدرتمند شدن در همه زمینه ها و موضع دفاعی نگرفتن است به نحوی که باید آنقدر قدرتمند شویم که مواضع ما در همه عرصه ها افندی باشد.

وی اظهار داشت: در حوزه اقتصاد باید آنقدر قوی باشیم که ضمن مقابله با تحریم های ظالمانه دشمن و خنثی کردن آن بر روند و فعالیت های اقتصادی دنیا هم اثرگذار باشیم.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در حوزه فرهنگی هم باید آنقدر قوی شویم که تهاجم فرهنگی دشمن هیچگونه اثری در کشور نداشته باشد ضمن اینکه ایران اسلامی بر دیگر فرهنگ های جهان هم اثرگذار شود.

وی با بیان اینکه این اقتدار و توانمندی باید در همه حوزهای از جمله سیاست و دیپلماسی و به ویژه در حوزه نظامی باشد، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر قدرتمند شدن در تمامی زمینه ها تاکید دارند و امروز به خوبی اهمیت این موضوع رو می بینیم و درک می کنیم که شرایط کشورهای ضعیف در جهان به رغم وجود و ادعای سازمان های بین المللی و مدافع حقوق بشر چگونه است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای این مهم عنوان «جنگ ترکیبی» را بکار می برند که به معنای قدرتمند شدن در همه زمینه‌ها است.

وی با تاکید بر کار راهبردی و زیرساختی در همه زمینه ها برای تحقق این مهم، افزود: در این زمینه باید فکر، کار و تلاش کرد و ناامید نشد چراکه امید داشتن لازمه کسب موفقیت در هر کاری است.

وی تاکید کرد: جهاد فردی موردنظر رهبر معظم انقلاب همین است که مرعوب فعالیت و عملیات روانی دشمن نشویم.

وی با اشاره به اینکه در راس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور دارند و این نیرو متصل به امام زمان(عج) و خداوند است، گفت: برهمین اساس کار در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مقدس است.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به لزوم بررسی شرایط جدید و جنگ های روز دنیا از جمله جنگ اوکراین، افزود: در جنگ های امروز بحث رسانه بسیار مهم است که باید در این خصوص فکر و اندیشه کرد.

به گفته وی، در جنگ های گذشته خبرنگار رسانه های بزرگ دنیا حضور داشتند اما در جنگ های امروز از جمله جنگ اوکراین خبرنگاران رسانه ها حضور ندارند چراکه هر سربازی با استفاده از اینترنت و فناوری های جدید خود یک خبرنگار برای شبکه ها و جهان است.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه تحولی بزرگ در این حوزه شکل گرفته است، گفت: در بخش کنترل فضای رسانه و کنترل عملیات روانی باید به خوبی فکر کنیم که چه کرده ایم و چکار باید انجام داد تا با ایجاد زیرساخت ها و داشتن راهبرد، شاهد موفقیت و کسب اقتدار باشیم.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در حوزه سایبری تحول عظیمی در حال روی دادن است، اظهار داشت: کارشناسان باید این موضوع را به دقت بررسی و تحلیل کنند چراکه این شرایط یک فرصت مناسب برای مطالعه در راستای کسب موفقیت و اقتدار در تمامی عرصه ها است

امیر نصیرزاده تصریح کرد: قدرت و عزت جمهوری اسلامی عامل اصلی در موفقیت و اقتدار جهانی کشور است و عامل بازدارنده در برابر تهدید دشمنان در تمامی زمینه ها محسوب می شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها