ابراز تاسف حماس از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه

ابراز تاسف حماس از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه
چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 19:41

جنبش فلسطینی حماس از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه ابراز تأسف کرد.

العالم _ فلسطین

پس از سفر رئیس‌ رژیم صهیونیستی به ترکیه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای از سفر مقامات صهیونیست به کشورهای عربی و اسلامی ابراز نگرانی و تأسف کرد.

جنبش حماس ساعاتی پس از ورود «اسحاق هرتزوگ» به ترکیه، بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «با نگرانی زیاد سفر مقامات و سران رژیم صهیونیستی را به تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی دنبال می کنیم که آخرین مورد آن، سفر "اسحاق هرتزوگ" رئیس این رژیم به تعدادی از کشورهای منطقه است».

حماس در ادامه ضمن ابراز نگرانی از سفر مقامات صهیونیست به کشورهایی که این جنبش آن‌ها را عمق راهبردی مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها خوانده و خواهان آن شده است که به رژیم صهیونیستی فرصتی برای نفوذ به منطقه و به بازیچه گرفتن منافع ملت‌های آن‌ها داده نشود.

این جنبش همچنین بر موضع اصولی خود مبنی بر رد هر نوع ارتباط با دشمن صهیونیستی تأکید و تصریح کرده است: رژیم صهیونیستی ضمن هتک حرمت قدس اشغالی و مسجد الاقصی، مردم نوار غزه را در محاصره قرار داده است و همچنان هزاران اسیر فلسطینی را در بازداشت خود دارد و به کشتار کودکان، انهدام خانه‌ها و آواره‌سازی مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

حماس در پایان بیانیه خود خواستار انسجام و همبستگی بیشتر با مردم فلسطین و تقویت پایداری آنان به عنوان دژ نخست دفاع از قبله اول مسلمانان و امت اسلامی شده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها