سفر مقامات تل‌آویو برای پیگیری توافق‌نامه «آب در برابر برق» به اردن

سفر مقامات تل‌آویو برای پیگیری توافق‌نامه «آب در برابر برق» به اردن
چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 19:43

هیاتی از وزارت انرژی رژیم صهیونیستی ماه جاری برای پیگیری توافق‌نامه «آب در برابر برق» به اردن سفر می کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

یک هیأت از رژیم صهیونیستی چند روز دیگر به عمان، پایتخت اردن خواهد رفت تا توافق‌نامه «آب در برابر برق» را پیگیری کند؛ توافق‌نامه ای که سال گذشته با حمایت آمریکایی‌ها به امضا رسید.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این اولین بار پس از امضای پیش‌نویس اولیه این توافق‌نامه است که یک هیأت از وزارت انرژی این رژیم برای توضیح اهداف این طرح، در ماه جاری به اردن خواهد رفت.

این هیأت به توضیح طرح‌های پیش‌بینی شده که قرار است به صورت همزمان اجرایی شوند، خواهد پرداخت. ساخت میدان انرژی خورشیدی در اردن و راه‌اندازی ایستگاه آب شیرین در تل‌آویو دو طرح مهم این توافق‌نامه اند.

برخی خبرها حاکی است که میدان انرژی خورشیدی در اردن قرار است با تامین مالی امارات عربی متحده ساخته و راه‌اندازی شود تا برق را به رژیم صهیونیستی انتقال دهد. طرح انتقال آب شیرین از سرزمین‌های اشغالی به اردن نیز با حمایت مالی ابوظبی پیگیری خواهد شد.

درحالی برای دیدارهای این هیأت از رژیم صهیونیستی با مقامات وزارتخانه‌‌های انرژی و آب اردن با حضور نمایندگانی از امارات، برنامه‌ریزی می‌شود که در اردن اعتراضاتی ملی به راه افتاده و قرار است به‌زودی تظاهراتی در مخالفت‌ با این توافق‌نامه برگزار شود.

«کارین الحرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به همراه «محمد النجار» وزیر آب اردن و «مریم بنت محمد المهیری» وزیر محیط‌ زیست و تغییرات آب‌وهوایی امارات، نوامبر سال گذشته اعلامیه‌ و پیش نویس این توافق‌نامه را با حمایت دولت آمریکا امضا کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها