برهان: دولت هیچ کس را از آزادی بیان منع نخواهد کرد!

برهان: دولت هیچ کس را از آزادی بیان منع نخواهد کرد!
پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 - 11:56

فرمانده ارتش سودان در مراسم تشییع پیکر یک سرباز خواستار تلاش همه سودانی‌ها برای یافتن راه‌حل‌های خروج این کشور از بحران شد.

العالم - آفریقا

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان روز گذشته در مراسم تشییع پیکر سرباز کشته شده در جریان اعتراضات ضد کودتا، از همه سودانی‌ها خواست برای یافتن راه‌حل‌ برای خروج این کشور از چرخه خشونت تلاش کنند.

وی گفت: کشتار یکسان است چه کشتار تظاهرکنندگان و چه کشته شدن نیروهای نظامی چون به تعبیر او، همه سودانی هستند.

برهان مدعی شد که دولت هیچ کس را از آزادی بیان منع نخواهد کرد، در عین حال ملزم به ایجاد صلح و پایبند به تظاهرات مدنی است که جان مردم کشور را حفظ کند و این نشان می دهد که «نیروهای مسلح و نیروهای نظامی، دشمن مردم نیستند و هرگز از تقدیم جان فرزندان برای تحقق امنیت، ثبات و امنیت کشور دریغ نخواهند کرد.»

گفتنی است؛ از زمان کودتای 25 اکتبر توسط البرهان، تظاهرات ضد کودتا و مطالبات برای بازگشت راه دمکراتیک ادامه یافته است که در آن حداقل 83 نفر شهروند سودانی کشته و هزاران نفر مجروح شدند.

«کمیته‌های مقاومت سودان»، جنبش انقلابی علیه کودتای نظامی، امروز پنجشنبه، به فعالیت های شدیدتر از جمله اجرای تحصن یک روزه در تعدادی از مناطق در ایالت خارطوم به سمت کاخ ریاست جمهوری دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه شنبه گذشته، تظاهرات کنندگان معترض مخالف کودتای عبدالفتاح البرهان که به سمت کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم، مقر البرهان در حرکت بودند، که نیروهای امنیتی به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

به گفته همین منبع، در جریان این تظاهرات چندین نفر زخمی شدند و نظامیان یک سیاستمدار برجسته را دستگیر کردند.

به مناسبت روز جهانی زن، تظاهرات کنندگان شعار "رژه زنان سودان" و "زنده باد کندکات" را سر دادند، نامی که سودانی ها به زنان فعال سودانی مشارکت کننده در تظاهرات دعوت به دموکراسی داده اند، تظاهرات کنندگان در شمال خارطوم پرچم های سودان و تصاویر معترضان کشته شده را برافراشتند.

پربیننده ترین خبرها