امیرعبداللهیان: هیچ تحریمی نمی‌تواند مانع از رشد مردم بزرگ ایران شود

امیرعبداللهیان: هیچ تحریمی نمی‌تواند مانع از رشد مردم بزرگ ایران شود
پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 - 13:51

وزیر امور خارجه با بیان این‌‌که با لطف خدا، تلاش دانشمندان ایرانی و سبز‌پوشان سپاه، ماهواره‌ نور۲ بر شانه ماهواره‌بر بومی قاصد در مدار زمین قرار گرفت، تصریح کرد: هیچ تحریمی نمی‌تواند مانع از رشد مردم بزرگ ایران شود

العالم - ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در توئیتی با اشاره به قرار گرفتن ماهواره نور ۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین، نوشت:‌ با لطف خدا، تلاش دانشمندان ایرانی و سبز‌پوشان سپاه، ماهواره‌ نور۲ بر شانه ماهواره‌بر بومی قاصد در مدار زمین قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هیچ تحریمی نمی‌تواند مانع از رشد مردم بزرگ ایران شود. با این نگرش جهادی می‌توان به شکوفایی جهانی در همه عرصه‌های اقتصاد و صنعت از جمله صنعت خودروسازی نیز رسید.

گفتنی است نیروی هوافضای سپاه روز چهارشنبه با استفاده از ماهواره‌بر سه مرحله‌‍‌ای قاصد از کویر شاهرود ماهواره نور ۲ را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد. ماموریت این ماهواره سنجشی و شناسایی است و ماهواره نور ۲ با سرعت ۷.۶ کیلومتر بر ثانیه و ۴۸۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفت.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه، پرتاب ماهواره نور ۲ را نماد پیروزی ملت ایران در عرصه جنگ تحریم دشمنان خواند و تاکید کرد: راهبرد «ایران قوی» دستور کار دائمی سپاه و نیروهای مسلح کشور است و دشمن قادر نخواهد بود مسیر بالندگی و پیشرفت ما را متوقف سازد

پربیننده ترین خبرها