دو کشته در تظاهرات پنجشنبه سودان

دو کشته در تظاهرات پنجشنبه سودان
پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 - 23:13

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات های بین المللی، دستکم دو تظاهرکننده روز پنجشنبه در اعتراضات علیه حکومت نظامی در این کشور کشته شدند

العالم- آفریقا

به گفته این خبرگزاری، یک معترض در خارطوم و یک معترض در حومه پایتخت سودان به ضرب گلوله کشته شدند.

ولکر پرتس، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل و ولد لبان نماینده اتحادیه آفریقا، به شدت نسبت به این وضعیت سودان، یکی از فقیرترین کشورهای جهان ابراز نگرانی کردند.

این دو دیپلمات،از غیرنظامیان خواستند تا متحد شوند، زیرا در غیر این صورت ، آینده کشور به ارتش واگذار خواهد شد

سودان پس از اقدام عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش در 25 اکتبر سال گذشته، مبنی بر انحلال شورای حاکمیت و دولت غیرنظامی و اعلام وضعیت فوق العاده وبرکناری بیشتر وزرا و مقامات غیر نظامی دولت، کودتای نظامی جدیدی را پشت سر گذاشت و فشار بین المللی برای بازگشت غیرنظامیان به قدرت نیز افزایش یافت .

ارتش نیز پس از تاکید كشورهاي غربي و سازمان ملل بر لزوم آزادي عبدالله حمدوك نخست وزير كه در ميان بازداشتی ها بود ، با بازگرداندن وی در صدد کاهش انتقادهای بین المللی بود و شوراي حاكميت جديد تشكيل و البرهان به ریاست آن منصوب شد، اما این اقدامات تاثیری در کاهش اعتراضات داخلی و انتقادات بین المللی نداشت.

"دولت موقت" که البرهان اخیراً از آن صحبت کرده ، پس از استعفای حمدوک، چهره غیر نظامی دوره انتقال در اوایل ژانویه، همچنان بدون رئیس جمهور باقی مانده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها