رسانه آمریکایی: واشنگتن سامانه های پاتریوت به اوکراین ارسال نمی کند

رسانه آمریکایی: واشنگتن سامانه های پاتریوت به اوکراین ارسال نمی کند
جمعه 20 اسفند 1400 - 01:49

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا با رد موضوع استقرار سامانه های دفاع هوایی پاتریوت در اوکراین به صورت تلویحی تایید کرد که واشنگتن این سامانه ها را در اوکراین مستقر نخواهد کرد.

العالم-آمریکا

به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گفت که هیچ صحبتی درباره ارسال سامانه های دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین صورت نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بمنظور انجام این کار باید نیروهای آمریکایی برای راه اندازی آن اعزام شوند، این سامانه ای نیست که اوکراینی ها با آن آشنا باشند. از آنجاییکه تصریح کردیم هیچ نیروی آمریکایی در اوکراین نخواهد جنگید.

این مقام آمریکایی همچنین در خصوص پیشروی نظامی مسکو گفت، نیروهای روسیه که از دیروز تقریبا ۵ کیلومتر به کی یف نزدیک تر شدند، اکنون در حدود ۱۵ کیلومتری مرکز شهر هستند.

وی همچنین در مورد تعداد موشک های شلیک شده از جانب روسیه مدعی شد که نیروهای روس تا کنون بیش از ۷۷۵ موشک علیه اوکراین شلیک کردند.

این مقام ارشد ایالات متحده در ادامه ادعاهای روسیه در مورد اینکه واشنگتن آزمایشگاه سلاح های بیولوژیک در اوکراین دارد، رد کرد و گفت:شواهدی در اختیار داریم که این داستان علنی از سوی آنها می تواند شرایط را برای "پرچم دروغین" آماده کند.

وی افزود: این می تواند استفاده واقعی از عواملی باشد تا آنها را به گردن اوکراینی ها و شاید حتی ایالات متحده بیاندازد و بهانه ای برای اقدام نظامی تهاجمی تر یا راه دیگری برای پیشبرد منافع نظامی خود در اوکراین ایجاد کنند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها