عراق| اعلام رسمی دریافت اسامی 40 نامزد برای پست ریاست جمهوری

عراق| اعلام رسمی دریافت اسامی 40 نامزد برای پست ریاست جمهوری
جمعه 20 اسفند 1400 - 14:16

هیئت رئیسه پارلمان عراق به طور رسمی اعلام کرد که اسامی 40 نامزد را برای پست ریاست جمهوری این کشور دریافت کرده است.

العالم _ عراق

هیئت رئیسه پارلمان عراق به طور رسمی از دریافت اسامی 40 نامزد برای پست ریاست جمهوری این کشور خبر داد. هیئت رئیسه پارلمان عراق تاکید کرده است که اسامی نامزدها پس از پایان عملیات تحقیق و بازبینی اعلام خواهد شد.

هیئت رئیسه پارلمان عراق پس از آن به طور رسمی اعلام کرد که اسامی 40 نامزد را دریافت کرده است که درگاه ثبت نام نامزدهای پست ریاست جمهوری برای بار سوم باز شد تا داوطلبان برای رسیدن به این پست با هم رقابت کنند.

بنابر اعلام ریاست پارلمان عراق، این 40 نفر هم اکنون در مرحله بررسی هستند و طرف های ذی ربط این بررسی را انجام می دهند و اسامی را به طور عمومی اعلام می کنند تا رقابت بین نامزدهای اعلام شده آغاز شود.

ناظران با این حال اعلام می کنند که ممکن است اوضاع آنگونه که نیروهای سیاسی و فراکسیون های پالمانی به ویژه ائتلاف سه گانه موسوم به فراکسیون دارای دو سوم می خواهند پیش نرود زیرا نمایندگان چارچوب هماهنگی (احزاب شیعه عراقی به غیر از جریان صدر) تاکید کرده اند که سخن گفتن برخی از فراکسیون ها در این باره که دو سوم آرا را در اختیار دارند، همچنان زود است و تا کنون هیچ کدام از ائتلاف ها نتوانسته اند اکثریت قطعی را به دست آورند تا در نتیجه بتوانند نامزد ریاست جمهوری را معرفی کنند. با این حال این سخن به معنای آن نیست که جلسه رای گیری شکست خواهد خورد یا به تعویق خواهد افتاد به ویژه اینکه بسیاری از فراکسیون های پارلمانی به توافقات یا مذاکرات دقائق پایانی تکیه می کنند که همچون پلی به نشست پارلمان با حد نصاب لازم و با حضور نمایندگان است که گاه از 280 نماینده فراتر می رود.

پربیننده ترین خبرها